Influencer Marketing: Πώς βοηθά μία επιχείρηση
Influencer Marketing: Πώς βοηθά μία επιχείρηση
Στο σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, το παραδοσιακό marketing έχει χάσει την αίγλη του και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, διαρκώς ψάχνουν νέους τρόπους για να αυξήσουν τους πελάτες τους. Οι influencers είναι ιδανικοί για την διαφήμιση μιας επιχείρησης και τελευταία πολλοί ιδιοκτήτες επιλέγουν αυτή την μορφή marketing. Εάν θέλεις να μάθεις περισσότερα για το influencer marketing και για το πώς θα βοηθήσει περισσότερο την επιχείρησή σου, το κείμενο που ακολουθεί, θα σου φανεί χρήσιμο.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΙ INFLUENCERS
Το συγκεκριμένο είδος marketing στηρίζεται σε άτομα (τους influencers) που μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες άλλων ανθρώπων. Οι influencers δεν χρειάζεται να είναι διάσημοι ή να έχουν μια συγκεκριμένη ιδιότητα, αρκεί να είναι αρκετά ενεργοί στα social media, να εκφράζουν την άποψή τους σε θέματα που τους απασχολούν και να έχουν ένα μεγάλο αριθμό followers.
ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Με τους influencers, η επιχείρηση σου θα ενδυναμωθεί και θα εξελιχθεί περισσότερο. Αν ο influencer εμπιστευτεί και αγαπήσει το προϊόν που πουλάς, θα κάνουν το ίδιο και όσοι αγαπούν και εμπιστεύονται το συγκεκριμένο άτομο. Η προώθηση των προϊόντων από τους influencers προσφέρει διπλάσιες πωλήσεις από οποιαδήποτε άλλη μορφή πληρωμένης διαφήμισης, σύμφωνα με αρκετές έρευνες. Οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο την εμπειρία και την γνώμη ενός ανθρώπου, από ότι την απρόσωπη και τυπική διαφήμιση μιας επιχείρησης.
ΒΟΗΘΑ ΣΤΟ SEO ΚΑΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΕΣΤΙΚΗ
To influencer marketing είναι χρήσιμο και για το SEO. Οι influencers αναφέρονται πολύ συχνά στο e-shop σας και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμφανίζεται ψηλά στην Google. Τα διαφημιστικά banners έχουν αρχίσει να κουράζουν αρκετά τους χρήστες. Επίσης, η διαφήμιση που θα προσφέρει στην επιχείρησή σου, ένας influencer είναι διακριτική, δεν κουράζει και δεν πιέζει τον χρήστη να αγοράσει ένα προϊόν. Οι περισσότεροι followers θα ακολουθήσουν τον συγκεκριμένο influencer γιατί θέλουν να δουν τι προϊόντα θα προβάλλει και δεν θα παρακάμψουν μια διαφήμιση.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΕΞΟΔΗ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ
Ακόμη και αν έχεις μία μικρή επιχείρηση μπορείς να επιλέξεις έναν influencer για την προώθησή της, γιατί δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μεγάλα χρηματικά ποσά. Σε περίπτωση που αποφάσισες να συνεργαστείς με κάποιον influencer για να δοκιμάσεις αυτό το είδος διαφημιστικής καμπάνιας συνέχισε το διάβασμα και ακολούθησε τα παρακάτω βήματα.
ΘΕΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΟΝ INFLUENCER
Όπως συμβαίνει και σε οποιαδήποτε άλλη διαφημιστική καμπάνια, ξεκίνησε με το να θέσεις στόχους στο influencer marketing. Αποφάσισε ποιο θέλεις να είναι το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης καμπάνιας, για παράδειγμα, αν θέλεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα στο e-shop. Έπειτα χρειάζεται να επιλέξεις τον σωστό influencer. Για να καταφέρεις αυτό, πρέπει να καταγράψεις ορισμένα κριτήρια για την επιλογή του.
ΣΚΕΨΟΥ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Όρισε τα κριτήρια επιλογής με βάση:
- το μέγεθος και την απήχηση του κοινού που έχει ο κάθε influencer.
- τα δημογραφικά στοιχεία των followers: Εάν θέλεις να στοχεύσεις σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, θα πρέπει οι followers του influencer να βρίσκονται στις γεωγραφικές περιοχές που θέλεις. Δηλαδή, εάν έχεις ένα συνεργείο αυτοκινήτων στην Αθήνα, μη ψάξεις influencers που μένουν στην Φλώρινα.
- Την κουλτούρα της επιχείρησης σου: Το μήνυμα που μεταφέρει ο influencer στο κοινό του πρέπει να ευθυγραμμίζει με το μήνυμα που μεταφέρει η επιχείρησή σου. Λόγου χάρη, εάν ο influencer είναι λάτρης των video games, ντύνεται casual, δεν έχει σταθερό μισθό, δεν θα τον προτιμήσεις για να διαφημίσει επίσημα αντρικά κοστούμια, ούτε ακριβά ρολόγια.
ΑΝΑΖΗΤΗΣΕ ΤΟΝ INFLUENCER
Μόλις ορίσεις τα κριτήρια που χρειάζεται να έχει ένας influencer, σκέψου τι θα του προσφέρεις για να ευδοκιμήσει η συνεργασία σας. Θα μπορούσες να προσφέρεις μια χρηματική αμοιβή, αλλά και δωρεάν ταξίδια, δωρεάν προϊόντα, εκπτωτικά κουπόνια κλπ. Παρακολούθησε τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης για να αναζητήσεις τον influencer. Με την χρήση των hashtags θα βρεις άτομα που υποστηρίζουν κάποια είδη. Λόγου χάρη, αν έχεις κατάστημα με είδη γυμναστικής και κάποιος “ποστάρει” στα social media, διαρκώς αθλητικό εξοπλισμό, είναι ο κατάλληλος για να προωθήσει την επιχείρησή σου.
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΣ GOOGLE
Με τα google alerts, μπορείς να προσθέσεις ειδοποιήσεις για σχετικές λέξεις-κλειδιά με την επωνυμία σου για να δεις ποιοι γράφουν για τον τομέα που ασχολείσαι. Έτσι, θα καταφέρεις να τους προσεγγίσεις με σκοπό την συνεργασία μαζί τους. Επιπλέον, υπάρχουν κάποια διαδικτυακά εργαλεία που σε βοηθούν να δεις διάφορα στατιστικά στοιχεία των κοινωνικών μέσων.
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ INFLUENCER
Στην συνέχεια, για να προσεγγίσεις έναν influencer, πρέπει να κεντρίσεις τον ενδιαφέρον του για το προϊόν που πουλάς. Να αναφέρεις τα οφέλη μιας πιθανής συνεργασίας μαζί σου. Μη στείλεις κάποιο αυτοματοποιημένο email, φρόντισε το email που θα στείλεις να είναι προσεγμένο και να έχει προσωπικό ύφος. Εάν προχωρήσετε σε συνεργασία, μη του υπαγορέψεις ακριβώς πώς θέλεις να γίνει η διαφήμιση. Άφησε τον να σου προτείνει και εκείνος διάφορες ιδέες και μετά αποφασίστε από κοινού.
Ανακεφαλαιώνοντας, οι influencers μπορούν να οδηγήσουν την επιχείρησή σου στην επιτυχία, αν συνεργαστείς επιτυχώς μαζί τους.