Ιατρικό marketing: Tips προσέγγισης νέων ασθενών
Ιατρικό marketing: Tips προσέγγισης νέων ασθενών
Ο τομέας της υγείας είναι ιδιαίτερα απαιτητικός και ανταγωνιστικός. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται γοργά, οι ασθενείς στις μέρες μας, προτού επισκεφτούν ένα γιατρό, κάνουν αναζήτηση στην Google και επιλέγουν κάποιον που βρίσκεται στο διαδίκτυο. Έτσι, το ιατρικό marketing είναι αναγκαίο για τους γιατρούς όλων των ειδικοτήτων. Εάν είσαι στο χώρο της υγείας και θέλεις να προσεγγίσεις περισσότερους ασθενείς, θα σου φανεί χρήσιμο το κείμενο που ακολουθεί.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ MARKETING
Το ιατρικό marketing βοηθά στην καλύτερη επικοινωνία των ασθενών με τους γιατρούς. Οι ασθενείς googl-άροντας μπορούν να γνωρίσουν καλύτερα το άτομο που θα τους εξετάσει μέσα από την επαγγελματική του ιστοσελίδα, τα social media, μαθαίνοντας το βιογραφικό του ή διαβάζοντας κάποιο άρθρο που έχει συντάσσει. Με αυτό το τρόπο, νιώθουν περισσότερο ασφαλείς με την θεραπεία και εμπιστεύονται τον γιατρό τους. Το marketing υγείας διαφέρει από το marketing που χρησιμοποιούν άλλες επιχειρήσεις, καθώς έχει άλλο σκοπό. Σκοπός του παραδοσιακού marketing είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών, μα του ιατρικού είναι η ενημέρωση του ασθενή.
ΠΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟ ΙΑΤΡΙΚΟ MARKETING
Εάν αποφασίσεις να αποκτήσεις ψηφιακή παρουσία και να προσελκύσεις δυνητικούς ασθενείς που χρειάζονται την βοήθεια σου, ακολούθησε τις παρακάτω στρατηγικές ιατρικού marketing. Αρχικά δημιούργησε μια επαγγελματική ιστοσελίδα, σεβόμενος φυσικά τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας. Φρόντισε να είναι καλαίσθητη οπτικά και εύχρηστη για τον κάθε χρήστη-ασθενή. Ακόμη, θα πρέπει να είναι φιλική για τις κινητές συσκευές. Πρόσθεσε χρήσιμες πληροφορίες, όπως το τηλέφωνο επικοινωνίας, μία φόρμα επικοινωνίας και οδηγίες για την τοποθεσία του ιατρείου. Για να έχεις καλύτερα αποτελέσματα, χρειάζεται να έχει ένα σύστημα online κρατήσεων μα και η επικοινωνία με τους ασθενείς να γίνεται εύκολα, μέσω live chat ή μηνυμάτων.
ΖΗΤΑ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ
Μη παραλείψεις στην ιστοσελίδα να προσθέσεις το βιογραφικό σου και τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Απαραίτητες είναι και οι φωτογραφίες. Πρόσθεσε μια δική σου φωτογραφία και φωτογραφίες από το ιατρείο. Ακόμη, πρέπει να υπάρχουν οι κριτικές των ασθενών. Ένας ικανοποιημένος ασθενής είναι πολύτιμος για την προσέγγιση άλλων δυνητικών ασθενών. Ζήτησε ευγενικά από κάθε ασθενή να αφήνει ένα σχόλιο μετά το τέλος της επίσκεψης του. Μη αμελείς να απαντάς σε όλα τα σχόλια των χρηστών. Θυμήσου πως οι κριτικές είναι χρήσιμες και για την βελτίωση της εργασίας σου.
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟ CONTENT ΚΑΙ ΤΟ SOCIAL MEDIA MARKETING
Έπειτα, αξιοποίησε το content marketing, δημιουργώντας ένα blog. Σε αυτό μπορείς να γράφεις κείμενα με θέματα που αφορούν την ειδικότητά σου και τις εξελίξεις στον χώρο της υγείας. Δημιούργησε επαγγελματικό προφίλ στα πιο γνωστά μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κοινοποίησε εκεί όσα γράφεις στο ιστολόγιο σου. Η επαγγελματική σελίδα σου στο Facebook θα υπενθυμίζει στο κοινό την παρουσία σου. Γι αυτό, φρόντισε να δημοσιεύεις συχνά συμβουλές και σημαντικές πληροφορίες για να σε επιλέξουν οι ασθενείς, όταν θα χρειαστούν τις υπηρεσίες σου.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΒΙΝΤΕΟ
Το βίντεο είναι πολύτιμος σύμμαχος και στο ιατρικό κόσμο. Πολλοί γιατροί το χρησιμοποιούν για να προωθήσουν περισσότερο τις υπηρεσίες τους. Η χρήση του ενισχύει περισσότερο την αμεσότητα, την εμπιστοσύνη και την ασφάλεια των ασθενών. Έτσι, μπορείς να δημιουργήσεις ένα βίντεο όπου θα μιλάς για μία ασθένεια σχετική με την ειδικότητα που έχεις, για παράδειγμα για την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, εάν είσαι οφθαλμίατρος. Ή μπορείς να αναφερθείς σε μία χειρουργική επέμβαση. Πρόσεξε όμως να μη αναφέρεις δυσνόητους ιατρικούς όρους. Επίσης, μπορείς να κάνεις ένα βίντεο παρουσίασης του ιατρείου σου, αναφέροντας στοιχεία και για σένα.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΟΥ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΑ SITES
Ακόμη, ανάλογα με το χρόνο που διαθέτεις, θα μπορούσες να συνεργαστείς με ένα ιατρικό ειδησεογραφικό site και να γράφεις διάφορα άρθρα. Μέσα από το site, περισσότερα άτομα θα γνωρίσουν καλύτερα την ειδικότητα σου και θα σε προτιμήσουν στο μέλλον, εάν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας. Εάν θέλεις, επιπρόσθετα, μπορείς να προσφέρεις κάποιες δωρεάν προϊόντα στους ασθενείς που επισκέπτονται το ιατρείο σου. Λόγου χάρη, θα μπορούσες να δωρίσεις κάποια στυλό με τυπωμένα τα στοιχεία του ιατρείου σου ή κάποια μπρελόκ. Οι ασθενείς θα το εκτιμήσουν περισσότερο και θα σε συστήσουν σε γνωστούς τους.
Ολοκληρώνοντας, εάν ακολουθήσεις όλα τα παραπάνω, θα επισκεφτούν περισσότεροι ασθενείς το ιατρείο σου και θα ενισχυθεί η επιστημονική σου παρουσία στο διαδίκτυο.