Εργασιακή ευημερία: Tips προώθησης & βελτίωσης
Εργασιακή ευημερία: Tips προώθησης & βελτίωσης
«Ευημερία» σύμφωνα με το λεξικό είναι η άνετη διαβίωση ενός ατόμου. Τα στοιχεία πολλών και διαφόρων ερευνών που έχουν διεξαχθεί, δείχνουν πως είναι πολύ σημαντική στο εργασιακό χώρο. Είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες που καθορίζει την επιτυχία μίας επιχείρησης. Ακολουθούν μερικά tips για να βελτιώσετε περισσότερο την σωματική και την ψυχική υγεία των υπαλλήλων σας.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΩΦΕΛΙΜΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ
Η διατήρηση της ευημερίας στο χώρο εργασίας είναι ωφέλιμη για πολλούς λόγους:
- Οι εργαζόμενοι είναι χαρούμενοι και ικανοποιημένοι με την εργασία τους. Αυτό τους δίνει μεγαλύτερο κίνητρο να εργαστούν περισσότερο για ένα καλύτερο αποτέλεσμα στην επιχείρηση.
- Παραμένουν για καιρό στην ίδια επιχείρηση: Η διατήρηση των ίδιων εργαζόμενων, μειώνει το χρόνο και τις δαπάνες μίας επιχείρησης για την πρόσληψη νέων.
- Έχουν λιγότερο στρες κατά την διάρκεια της εργασίας.
- Γίνονται περισσότερο αποδοτικοί και παραγωγικοί στην εκτέλεση projects.
- Η εστίαση στην ομάδα και στην επίτευξη στόχων της επιχείρησης αυξάνεται περισσότερο.
- Το προσωπικό απουσιάζει λιγότερες μέρες από την εργασία του.
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ
Για να προωθήσετε την ευημερία στους υπαλλήλους σας χρειάζεται αρχικά να παρατηρήσετε τι προβλήματα αντιμετωπίζουν στην επαγγελματική μα και στην προσωπική ζωή τους. Έπειτα, είναι σημαντικό να είστε ανοικτός στην επικοινωνία μαζί τους. Ενθαρρύνετε τους να σας μιλήσουν, όποτε το θελήσουν. Να νιώθουν πως κάθε στιγμή, είστε δίπλα τους. Αν τους αντιμετωπίσετε με σεβασμό, κατανόηση και ενσυναίσθηση, θα μπορούν να συγκεντρωθούν περισσότερο στην δουλειά που τους αναθέτετε και θα βελτιώσουν την ευεξία τους.
ΤΟΝΙΣΤΕ ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Τονίστε συχνά στους υπαλλήλους την σημασία της ισορροπίας ανάμεσα στο επαγγελματικό και στο προσωπικό τομέα. Αναγνωρίστε την ανάγκη τους να μπορούν να βρίσκονται με την οικογένειά τους. Αυτό θα τους χαροποιήσει περισσότερο και θα φανεί στην αποδοτικότητα τους. Αναγνωρίστε την επιτυχία ενός εργαζομένου σε κάποιο project και ανταμείψτε τον.
ΑΝΤΑΜΟΙΒΗ ΜΕ ΣΥΝΔΡΟΜΕΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ
Οι ανταμοιβές των υπαλλήλων είναι απαραίτητες για να αυξηθούν τα κίνητρα αλλά και να προωθήσουν την ευημερία τους. Γι αυτό το λόγο, σκεφτείτε να τους ανταμείβετε με συνδρομές σε γυμναστήρια ή σε κέντρα ευεξίας. Παραδειγματιστείτε από επιχειρήσεις όπως η Google και η Microsoft που παρέχουν στους εργαζομένους τους υπηρεσίες ευεξίας. Ενισχύεται η ομαδικότητα μεταξύ των συναδέρφων και βελτιώνεται η φυσική υγεία τους.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΤΑ ΣΥΧΝΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Φροντίστε να τους υπενθυμίζετε την δύναμη της ξεκούρασης από τα εργασιακά καθήκοντα. Κάντε υποχρεωτικό το μεσημεριανό διάλειμμα, ώστε να χαλαρώνουν οι εργαζόμενοι και δημιουργήστε μία αίθουσα, όπου θα μπορούν να συγκεντρώνονται εκεί. Βάψτε την αίθουσα με όμορφα χρώματα και αν έχετε την δυνατότητα, προσθέστε κάποια παιχνίδια για να διασκεδάζουν οι υπάλληλοι την ώρα του διαλείμματος.
ΠΡΟΩΘΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
Εάν η επιχείρηση σας διαθέτει αυτόματους πωλητές φαγητών, προσπαθήστε να παρέχετε κυρίως υγιεινά σνακ. Αντικαταστήστε τα αναψυκτικά με χυμούς, τον καφέ με τσάι, τα γλυκά με μπάρες δημητριακών κλπ. Προωθήστε, ακόμη την προσωπική ανάπτυξη. Αυτή μπορεί να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την εργασιακή ευημερία. Προτείνετε τους να συμμετάσχουν σε σεμινάρια αυτοβελτίωσης, διαχείρισης άγχους, αυτοεκτίμησης κλπ.
ΔΩΣΤΕ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
Συμβουλεύεστε και καθοδηγήστε τους εργαζόμενους για θέματα που αφορούν τα οικονομικά. Η διαχείριση των οικονομικών αγχώνει συχνά τους υπαλλήλους και μειώνει την ευημερία τους. Αν πιστεύετε πως δεν μπορείτε να τους παρέχετε τις κατάλληλες συμβουλές, μπορείτε να καλέσετε στην επιχείρηση έναν ειδικό για να μιλήσει.
ΠΑΡΟΤΡΥΝΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
Επιπρόσθετα, βοηθήστε το προσωπικό να καταλάβει πόσο σημαντική για την ευημερία του είναι η ψυχική και η σωματική υγεία. Παροτρύνετε τους να επισκέπτονται τακτικά γιατρό για την πρόληψη διαφόρων σωματικών ασθενειών, μα και κάποιο ειδικό ψυχικής υγείας. Αν έχετε την δυνατότητα, προσκαλέστε κάποιο ψυχολόγο στο χώρο της εργασίας για να συμβουλεύει ατομικά κάθε εργαζόμενο.
ΑΦΘΟΝΟ ΦΩΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Εξετάστε, ακόμη, προσεκτικά τον χώρο εργασίας. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε αυτό για πολλές ώρες καθημερινά. Πρέπει να νιώθουν ασφαλείς και όμορφα για να μη χάνουν την συγκέντρωσή τους. Σιγουρευτείτε πως ο χώρος έχει άφθονο φως. Αυτό θα βελτιώσει την ψυχική διάθεση των υπαλλήλων. Προσθέστε μεγαλύτερα παράθυρα για να μπαίνει το φως του ηλίου ή αφαιρέστε τοίχους που το εμποδίζουν.
ΕΠΙΤΡΕΨΤΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΩΝ
Ανανεώστε τον εργασιακό χώρο με την προσθήκη φυτών καθώς αυτά μειώνουν το άγχος των υπαλλήλων. Όμως, είναι προτιμότερο προτού τοποθετήσετε τα φυτά να ρωτήσετε τους εργαζόμενους μήπως είναι αλλεργικοί. Επίσης, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να επιτρέψετε στο προσωπικό να φέρνει μαζί του στο γραφείο το κατοικίδιο του.
Ανακεφαλαιώνοντας, η ευημερία των υπαλλήλων σας θα αυξηθεί και θα καταφέρετε να δημιουργήσετε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον, εάν υλοποιήσετε κάποια από τις παραπάνω συμβουλές. Μα θυμηθείτε να δώσετε πρώτοι εσείς το σωστό παράδειγμα ευεξίας για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι.