Έρευνα KPMG: Τηλεργασία και μετά τον κορωνοϊο; | jobstoday.gr

Έρευνα KPMG: Τηλεργασία και μετά τον κορωνοϊο;

Η εξ αποστάσεως εργασία, υιοθετήθηκε από τις περισσότερες εταιρείες για να περιοριστεί η εξάπλωση της νόσου COVID-19. Οι περισσότεροι Έλληνες εργαζόμενοι είναι θετικοί με την συγκεκριμένη μορφή εργασίας, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η KPMG. Επιπλέον, επιθυμούν να καθιερωθεί και μετά το τέλος της πανδημίας.

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ KPMG ΚΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ

Πιο αναλυτικά, η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Ανθρώπινο Δυναμικό της KPMG, πάροχου επαγγελματικών υπηρεσιών. Υπό το τίτλο “Βαρόμετρο για τις συνθήκες εργασίας στην εποχή της νόσου COVID-19”, η έρευνα διήρκεσε από τις 30/3/2020 έως τις 5/4/2020. Η διερεύνηση των προκλήσεων που βιώνουν οι εργαζόμενοι σε σχέση με την τηλεργασία και την εκ περιτροπής εργασίας, ήταν ο στόχος της.

ΠΟΙΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ

Συνολικά το 54% των συμμετεχόντων είναι άντρες και το 46% γυναίκες. Το 23% του συνόλου είναι ηλικίας 31-40 ετών, το 37% 41-50. Επίσης, το 23% των ερωτηθέντων είναι μεγαλύτερης ηλικίας (51-60 ετών). Το 63% των συμμετεχόντων κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο, ενώ το 29% πτυχίο. Έτσι, το 12% των εργαζόμενων είναι γενικοί διευθυντές, το 29% επικεφαλής τμήματος, το 24% μεσαία διοικητικά στελέχη. Επίσης, το 12% είναι μη διοικητικά στελέχη, το 9% είναι προϊστάμενοι και το 13% υπάλληλοι γραφείου.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ Η ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 88% ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η εξ αποστάσεως εργασία για το 88% των εργαζομένων, είναι ικανοποιητική ή πολύ ικανοποιητική. Επίσης, το 81% των συμμετεχόντων δήλωσε πως έχει προσαρμοστεί στις συνθήκες αυτής της μορφής εργασίας. Μόνο το 6% των εργαζομένων δήλωσε πως δεν ξέρει αν θα μπορέσει να προσαρμοστεί στην τηλεργασία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που διεξήχθησαν από την έρευνα, το 62% του συνόλου ανέφερε πως τα μέτρα που έλαβε η εταιρεία για να αντιμετωπιστεί η πανδημία, ήταν αποτελεσματικά. Το 50% των ερωτηθέντων απάντησε πως τα μέτρα εφαρμόστηκαν άμεσα.

ΘΕΤΙΚΟΙ ΣΤΗ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στο ενδεχόμενο καθιέρωσης της εξ αποστάσεως εργασίας ως παροχή της επιχείρησης, ένα μεγάλο ποσοστό συμμετεχόντων έχει θετική στάση. Συγκεκριμένα, θετική αποδοχή έχει το 76% των εργαζομένων έως 30 χρονών. Όμως μειώνεται προοδευτικά έως το 56% για τους ερωτηθέντες πάνω από 60 ετών. Επιπλέον, το 92% των υπαλλήλων έλαβε μεγάλη ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη και επηρεάστηκε θετικά η εικόνα που έχουν για την επιχείρηση.

ΟΙ ΠΑΡΟΧΕΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Το 63% των ερωτηθέντων, δήλωσε πως η εταιρεία τους παρείχε ενημερωτικά email με συμβουλές για την προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας των εργαζομένων. Επίσης, το 18% του συνόλου, υποστήριξε πως η εταιρεία πρόσφερε τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης. Η εταιρεία παρείχε και διαδικτυακές συναντήσεις με την ομάδα που δεν αφορούσαν θέματα εργασίας.

ΘΕΤΙΚΑ VS ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο λιγότερος χαμένος χρόνος σε μετακινήσεις (79%), η περισσότερη επαφή με την οικογένεια (40%) και η εξισορρόπηση προσωπικής και επαγγελματικής ζωής (40%), είναι αυτά που αρέσουν περισσότερο στους συμμετέχοντες κατά την διάρκεια της τηλεργασίας. Όμως, δυσανασχετεί με την απουσία σαφών ορίων μεταξύ εργασίας και ξεκούρασης, το 59% του συνόλου των εργαζόμενων στην εξ αποστάσεως εργασία. Το 57% δυσκολεύεται στην έλλειψη αλλαγής παραστάσεων και το 38% στην παραμονή στους ίδιους χώρους.

ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

Οι  εργαζόμενοι με ποσοστό 45% πιστεύουν πως η παραγωγικότητα τους έχει επηρεαστεί πολύ θετικά, κατά την περίοδο της τηλεργασίας. Μόνο το 7% του συνόλου των εργαζομένων, έχει αρνητική άποψη. Το 66% των ερωτηθέντων, δήλωσε πως δεν έχει επηρεαστεί η συνεργασία με τους συναδέρφους εξαιτίας της εργασίας εξ αποστάσεως.

ΤΙ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ

Στην έρευνα, αναλύθηκαν και οι αιτίες που εμποδίζουν τους εργαζόμενους να δουλέψουν εξ αποστάσεως. Έτσι, το 57% των εργαζόμενων ανέφερε ως αιτία το περιβάλλον του σπιτιού, το 36% η φύση του αντικειμένου και το 27% η έλλειψη υλικοτεχνολογικής υποδομής. Για την επαγγελματική επικοινωνία, το 89% των εργαζόμενων χρησιμοποιεί τα email και το 85% το τηλέφωνο. Το 38% του συνόλου, χρησιμοποιεί το Skype for Business και το 22% το Zoom.

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΝΤΩΝ

Στην ίδια έρευνα, οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν για τα μέτρα που έχει πάρει η εταιρεία τους για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Έτσι, το 94% απάντησε πως παρέχεται αντισηπτικό, το 56% ανέφερε την εκ περιτροπής εργασία, το 50% την παροχή μασκών. Επίσης, το 27% δήλωσε πως γίνονται θερμομετρήσεις. Για αλλαγή στην οικονομική τους κατάσταση προβληματίζεται το 57% των μη διευθυντικών στελεχών, ενώ το 48% των ατόμων που δεν έχουν διοικητικές θέσεις. Επίσης, όταν ερωτήθηκαν οι συμμετέχοντες τι τους προβληματίζει περισσότερο στο μέλλον, το 76% απάντησε η εγχώρια οικονομία και το 68% η παγκόσμια.

ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ

Σχετικά με την τηλεργασία, διεξήχθη άλλη μία έρευνα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σε αυτή, συμμετείχαν οι υπάλληλοι της Επιτροπής. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας αποτελούνταν από ερωτήσεις ανοιχτού τύπου, πολλαπλών επιλογών και βαθμονόμησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 96% των εργαζομένων ήταν ικανοποιημένο με την τηλεργασία. Επιπλέον, το 68% πιστεύει πως η εξ αποστάσεως εργασία πρέπει να εφαρμοστεί και μετά το τέλος της πανδημίας. Μόνο το 22% του προσωπικού είχε αντίθετη άποψη.

Συνοψίζοντας, τα στοιχεία και των δύο ερευνών, δείχνουν πως οι Έλληνες εργαζόμενοι μπορούν να προσαρμοστούν στην εξ αποστάσεως εργασία. Έτσι, δεν είναι καθόλου απίθανο να συνεχίσει την πορεία της αυτή η μορφή εργασίας ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση