Elevator Pitch: Τι είναι και πώς να το δημιουργήσεις | jobstoday.gr

Elevator Pitch: Τι είναι και πώς να το δημιουργήσεις

Elevator Pitch: Τι είναι και πώς να το δημιουργήσεις

“Με τι ασχολείσαι;” Είναι μια ερώτηση που πολλές φορές έχουμε κληθεί να απαντήσουμε στην καθημερινότητα μας. Πολλοί άνθρωποι μπορούν να μιλούν ακατάπαυστα για το αντικείμενο της εργασίας τους. Αλλά τι γίνεται, αν ο μελλοντικός σου εργοδότης, ζητήσει να χρησιμοποιήσεις μόνο 30 δευτερόλεπτα για να μιλήσεις για σένα ; Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να έχεις προετοιμάσει το δικό σου Elevator Pitch.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ELEVATOR PITCH

Elevator pitch είναι η σύντομη επικοινωνία που έχει ως στόχο μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα να μεταφέρει με πειστικό και αποτελεσματικό τρόπο μια πληροφορία που θέλουμε, στο άτομο που έχουμε απέναντί μας. Αυτολεξεί, η συγκεκριμένη φράση περιγράφει το σύντομο χρόνο διαδρομής ενός ανελκυστήρα και την σύντομη συμβίωση δύο ανθρώπων που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους και ο ένας θέλει να τραβήξει την προσοχή του άλλου. Με απλά λόγια, είναι το “πωλησιακό” σου μήνυμα.

ΠΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΟ ELEVATOR PITCH

Το elevator pitch είναι πολύ χρήσιμο όταν:

  • θέλεις να διεκδικήσεις μία νέα θέση εργασίας
  • θέλεις να προσεγγίσεις κάποιον πελάτη
  • θέλεις να ζητήσεις χρήματα από κάποιον επενδυτή
  • βρίσκεσαι σε εκδηλώσεις επαγγελματικού ενδιαφέροντος, όπως συνέδρια, ημερίδες κλπ.
ΤΟ ELEVATOR PITCH ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Είναι αρκετά δύσκολο να μιλήσεις για 30 δευτερόλεπτα και να πείσεις τον συνομιλητή για τις ικανότητες σου στην δουλειά. Γι αυτό, πρέπει να έχεις δημιουργήσει ένα elevator pitch πριν συναντήσεις κάποιον. Αργότερα, μπορείς να το προσαρμόσεις, ανάλογα με την περίπτωση. Το elevator pitch που θα δημιουργήσεις, πρέπει να απαντά στις ερωτήσεις: “Ποιος είσαι; Τι κάνεις; Τι θέλεις;”.

ΞΕΚΙΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ

Έτσι, καθώς πλησιάζεις τον μελλοντικό εργοδότη ή κάποιο πελάτη, ξεκίνα, εισάγοντας τον εαυτό σου. Δώσε το πλήρες όνομά σου, χαμογέλασε, επέκτεινε το χέρι σου για μια χειραψία και πρόσθεσε: “Είναι υπέροχο που σας γνωρίζω!”.

ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΣΟΥ

Έπειτα πρέπει να δώσεις μια σύντομη περίληψη του ιστορικού σου. Πρέπει να συμπεριλάβεις τις πιο σχετικές πληροφορίες, όπως την εκπαίδευση και την επαγγελματική σου εμπειρία.  Εξήγησε, ακόμα τα αποτελέσματα της δουλειάς σου και τι σε κάνει να ξεχωρίζεις.

ΤΡΑΒΗΞΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ

Πρέπει να ιντριγκάρεις τον άλλο να θέλει να σε ξαναδεί. Έτσι είναι αναγκαίο να τραβήξεις την προσοχή του. Για παράδειγμα, αν πεις “Είμαι η Γιώτα Παπαστεφάνου και έχω κατάστημα αρωμάτων”, κανένας δεν θα εντυπωσιαστεί. Αν πεις όμως, “Είμαι η Γιώτα Παπαστεφάνου και είμαι αρωματοποιός με μεταπτυχιακό στα τροπικά αρώματα της Νοτίου Αφρικής” θα κάνεις την διαφορά.

ΚΑΝΕ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΟΥ

Στη συνέχεια, πρέπει να κάνεις συναρπαστικό το μήνυμά σου. Σκέψου τι είναι αυτό που σου δίνει ώθηση και κίνητρο στην δουλειά και μετέφερε το στον συνομιλητή σου. Δείξε του το πάθος που έχεις για το συγκεκριμένο επάγγελμα και σίγουρα θα το εκτιμήσει.

ΣΙΓΟΥΡΕΨΟΥ ΠΩΣ ΔΙΑΡΚΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ 30 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ

Γράψε το μήνυμα σου σε χαρτί και σε πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Είναι καλό να το έχεις γράψει τουλάχιστον με είκοσι τρόπους. Έτσι θα μπορέσεις να επιλέξεις το καλύτερο μήνυμα. Σιγουρέψου πως το elevator pitch που έχεις ετοιμάσει, διαρκεί λιγότερο από τριάντα δευτερόλεπτα.

ΚΑΝΕ ΠΡΟΒΕΣ ΚΑΙ ΖΗΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥΣ

Όταν το ετοιμάσεις, κάνε πρόβες. Ζήτα από τους συνεργάτες σου ή τους φίλους σου να ακούσουν τι ετοίμασες και να σου πουν την γνώμη τους. Στην αρχή μπορεί να αισθάνεσαι άβολα.  Όμως όσο θα εξασκείσαι θα νιώθεις άνετα να συστήνεις και να παρουσιάζεις τον εαυτό σου.

ΚΡΑΤΑ ΠΑΝΤΑ ΜΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΡΤΑ

Βεβαιώσου πως πάντα έχεις μια επαγγελματική κάρτα μαζί σου. Πιθανότατα το άτομο με το οποίο μιλάς, θα θέλει να συνεχίσει αργότερα την συζήτηση μαζί σου. Έτσι, μπορείς να δώσεις την κάρτα σου που θα γράφει τον αριθμό τηλεφώνου σου. Ακόμα πρέπει να είσαι έτοιμος για περισσότερες ερωτήσεις που θα σου τεθούν.

ΠΟΤΕ ΕΝΑ ELEVATOR PITCH ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ

Ένα σωστό elevator pitch πρέπει να είναι:

  • ακριβής
  • δυναμικό
  • ξεκάθαρο
  • ελκυστικό
  • στοχευμένο
  • προσανατολισμένο στο στόχο σου.
ΑΠΕΦΥΓΕ ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΛΑΘΗ

Μόλις ετοιμάσεις το δικό σου elevator pitch, πρέπει να αποφύγεις κάποια συνηθισμένα λάθη:

  • Μη “πλατειάζεις”. Πάντα το elevator pitch πρέπει να είναι μικρό.
  • Μη λες αυτά που λένε όλοι. Προσπάθησε να πρωτοτυπήσεις.
  • Μη μιλάς σαν “ρομπότ”. Βάλε ένα ανθρώπινο τόνο στην φωνή σου, μη δείξεις πως έχεις μάθει κάτι απ έξω και απλά το εκφωνείς. Ρύθμισε το τόνο της φωνής σου για να κρατάς αμείωτο το ενδιαφέρον του ακροατή ή των ακροατών σου.
  • Μη μιλάς πολύ γρήγορα. Εάν το κάνεις αυτό, ο ακροατής θα δυσκολευτεί να απορροφήσει το μήνυμά σου.
  • Μη χρησιμοποιείς μεγάλες προτάσεις.

Σύμφωνα με κάποιες μελέτες, δημιουργούμε θετική ή αρνητική αποδοχή στα επτά πρώτα δευτερόλεπτα της ομιλίας μας. Γι αυτό το λόγο, το elevator pitch, θέλει συνέχεια εξάσκηση. Για να πετύχεις τους στόχους σου, πρέπει να βελτιώνεις διαρκώς την παρουσίαση του εαυτού σου.

Cart

Καλάθι