Χάνετε πελάτες στην επιχείρηση; Ποια λάθη κάνετε | jobstoday.gr

Χάνετε πελάτες στην επιχείρηση; Ποια λάθη κάνετε

Η μείωση των πελατών σε μία επιχείρηση δεν είναι κάτι σπάνιο, αλλά είναι αρκετά στενάχωρο για τον ιδιοκτήτη της. Έχετε αρχίσει να ανησυχείτε γιατί έχει χαθεί ξαφνικά η πελατεία σας; Ίσως, άθελά σας, κάνετε μία σειρά από λάθη που χρειάζεται να διορθώσετε άμεσα. Αυτά τα λάθη αλλά και μικρά μυστικά επιδιόρθωσης, θα παρουσιαστούν στο κείμενο που ακολουθεί.

Η ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ ΣΥΧΝΟ ΛΑΘΟΣ

Συχνά οι πελάτες απομακρύνονται από μία επιχείρηση, όταν αυτή δεν τηρεί τις υποσχέσεις που τους δίνει. Αυτό συμβαίνει όταν ο ιδιοκτήτης προσπαθεί να μη απογοητεύσει τον πελάτη του. Είναι προτιμότερο να μη δίνετε ψευδείς υποσχέσεις, γιατί θα τον εκνευρίσετε στο τέλος περισσότερο. Αν για παράδειγμα, δεν μπορείτε να προμηθευτείτε το πορτοκαλί πουλόβερ που αναζητά ο πελάτης, μιλήστε του με ειλικρίνεια γιατί δεν υπάρχει το συγκεκριμένο στο κατάστημά σας.

 2ο ΛΑΘΟΣ Ο ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ

Ο βομβαρδισμός των διαφημιστικών email είναι άλλος ένας λόγος για να χάσετε γρήγορα τους πελάτες που έχετε. Είναι απολύτως θεμιτό να θέλετε να διαφημίσετε το κατάστημά σας, αλλά η υπερβολική διαφήμιση θα κουράσει τους πελάτες και θα τους ενοχλήσει. Διορθώστε αυτό το ατόπημα με την μείωση των email αλλά και δίνοντας την δυνατότητα στους πελάτες να επιλέξουν εκείνοι τον ρυθμό των email που θα λαμβάνουν ανάλογα με τα θέματα ενδιαφέροντος τους.

 ΜΗ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΤΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ

Θα χάσετε εύκολα τους ήδη υπάρχοντες πελάτες αν τους αγνοείτε. Για την ανάπτυξη του καταστήματος σας, θα σας βοηθήσουν οι νέοι σας πελάτες, αλλά μη επιτρέψετε να υπάρξει διαχωρισμός ανάμεσα στους νέους και στους παλαιότερους πελάτες. Αυτός ο διαχωρισμός θα προβεί μοιραίος για την επιχείρησή σας. Έτσι, μπορείτε να προσφέρετε δωρεάν έξοδα αποστολής ή άλλες ειδικές εκπτώσεις στους νέους πελάτες αλλά παράλληλα να προσφέρετε παρόμοιες προσφορές και στους ήδη υπάρχοντες.

 ΜΗ ΑΓΝΟΕΙΤΕ ΕΝΑΝ ΘΥΜΩΜΕΝΟ ΠΕΛΑΤΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΟ ΛΑΘΟΣ

Επιπλέον, αν αγνοήσετε ένα πελάτη που είναι θυμωμένος, είναι πολύ πιθανόν να μη επισκεφτεί ποτέ ξανά το κατάστημά σας. Ασχοληθείτε με τον συγκεκριμένο πελάτη και προσπαθήστε ήρεμα να τον βοηθήσετε ώστε να επιλυθεί το όποιο πρόβλημα αντιμετωπίζει. Το να μη παραδέχεστε ένα λάθος από την πλευρά σας, είναι ένας από τους λόγους μείωσης των πελατών. Οι πελάτες μπορούν να κατανοήσουν ένα λάθος που έχει γίνει από τον υπάλληλο. Παραδεχτείτε το ατόπημά σας, ζητήστε συγγνώμη και διορθώστε το.

 ΛΑΘΟΣ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΑΘΑΡΟΥ ΟΡΑΜΑΤΟΣ

Η έλλειψη καθαρού οράματος της επιχείρησης σας, σταδιακά θα οδηγήσει στην μείωση των πελατών. Αυτό θα συμβεί γιατί οι πελάτες θα στραφούν πιο εύκολα σε μία ανταγωνιστική επιχείρηση με σαφή ταυτότητα και θα συνδεθούν πιο εύκολα μαζί της. Για να αποκτήσετε καθαρό όραμα, σκεφτείτε τους λόγους που ξεχωρίζει η δική σας εταιρεία και ενημερώστε τους υπαλλήλους σας.

 ΤΟ ΜΗ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ

Ακόμη, η σωστή εξυπηρέτηση πελατών είναι ιδιαίτερα σημαντική ώστε να μη χάσει τους πελάτες η επιχείρησή σας. Για να καταφέρετε αυτό, φροντίστε να προσλάβετε εργαζόμενους με τις κατάλληλες δεξιότητες επικοινωνίας. Η αγένεια και η μη σωστή αντιμετώπιση ενός προβλήματος, δεν συγχωρούνται εύκολα από τους πελάτες. Μη αμελείτε, επίσης, να εκπαιδεύετε σωστά και διαρκώς το προσωπικό σας με διάφορα εκπαιδευτικά σεμινάρια.

ΛΑΘΟΣ Η ΔΥΣΚΟΛΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Η δυσκολία επικοινωνίας ανάμεσα στον πελάτη και σε σας, είναι ένας επιπρόσθετος λόγος απομάκρυνσης του. Βεβαιωθείτε πως ο πελάτης έχει την δυνατότητα να επικοινωνήσει εύκολα και γρήγορα μαζί σας μέσω email, μέσω τηλεφώνου ή μέσω των social media. Μείνετε συνδεδεμένος με τον πελάτη, ακόμη και μετά την παραλαβή των προϊόντων του. Έτσι, θα νιώθει ασφάλεια. Επίσης, χτίστε μία σχέση με τον πελάτη. Η πυροδότηση συναισθημάτων θα δημιουργήσει κίνητρο για να αγοράσει κάτι από εσάς και να σας συστήσει σε άλλα άτομα.

ΜΗ ΑΓΝΟΕΙΤΕ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Άλλο μεγάλο και συχνό λάθος είναι να αγνοείτε τις αρνητικές κριτικές των πελατών και να μη προσπαθείτε να βελτιωθείτε. Σκοπός της κάθε κριτικής είναι η καλυτέρευση. Ασχοληθείτε διεξοδικά με την κάθε κριτική ενός δυσαρεστημένου πελάτη και φροντίστε να μη ξανασυμβεί κάτι που θα δυσαρεστήσει τους επόμενους.

ΕΛΕΓΞΤΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Εάν προσφέρετε προϊόντα κακής ποιότητας, είναι λογικό να χάνετε πελάτες από την επιχείρησή σας. Ελέγξτε προσεκτικά το εμπόρευμά σας και τους προμηθευτές και σκεφτείτε τις κινήσεις που θα κάνατε, αν ήσασταν πελάτης. Θα αγοράζατε τα προϊόντα που πουλάτε για τον εαυτό σας; Απαντήσετε με ειλικρίνεια και αν δώσετε αρνητική απάντηση, εξετάστε την πιθανότητα αλλαγής προμηθευτή. Επίσης, αναρωτηθείτε αν τα προϊόντα που πουλάτε, έχουν τις σωστές τιμές.

 ΛΑΘΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

Αρκετά προβλήματα στην αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων, οδηγούν στην σταδιακή μείωση των πελατών. Καλό είναι να αποφεύγετε τα παρακάτω λάθη:

  • Καθυστέρηση αποστολής των προϊόντων από το e-shop σας: Ο πελάτης ανυπομονεί να παραλάβει ό,τι αγόρασε. Μη το αφήνετε να περιμένει πολύ.
  • Κακή συσκευασία προϊόντων: Πολλές φορές τα προϊόντα καταστρέφονται αν δεν έχουν συσκευαστεί σωστά κατά την μεταφορά τους. Φανταστείτε πως θα νιώσει ο πελάτης σας, εάν δει το όμορφο καθρέφτη που αγόρασε, να έχει σπάσει σε χιλιάδες μικρά κομμάτια.
  • Αποστολή λανθασμένου προϊόντος και
  • μη σωστή ενημέρωση για το πού βρίσκεται ακριβώς η παραγγελία.

Ανακεφαλαιώνοντας, εάν παρατηρήσατε πως έχετε κάνει κάποιο από τα παραπάνω συχνά λάθη προσπαθήστε να το επιδιορθώσετε εγκαίρως. Έτσι θα σταματήσουν να φεύγουν απογοητευμένοι ή θυμωμένοι από την επιχείρηση σας οι πελάτες και σύντομα θα αυξηθούν ξανά τα κέρδη σας.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση