Branding: Πώς βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις | jobstoday.gr

Branding: Πώς βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις

Branding: Πώς βοηθά τις μικρές επιχειρήσεις

Εάν έχεις μια μικρή επιχείρηση, πιθανότατα θα έχεις ακούσει τους όρους “branding και “brand“. Ίσως πάλι, θα έχεις αναρωτηθεί, εάν αυτό θα μπορούσε να βοηθήσει περισσότερο την επιχείρησή σου. Για να μάθεις περισσότερα για το “branding“, την σημασία του αλλά και κάποια tips για να δημιουργήσεις το δικό σου “brand name“, συνέχισε την ανάγνωση του κειμένου.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ “BRAND”

To “brand” ορίζεται από τον “American Marketing Association” ως ένα όνομα που ταυτίζεται με κάποιο προϊόν ή μια επιχείρηση και την διαφοροποιεί από τις άλλες στην αγορά. Κυριολεκτικά προέρχεται από την αρχαία σκανδιναβική λέξη “brandr και σημαίνει “κάψιμο“, “μαρκάρισμα“. Στην Δύση, οι κτηνοτρόφοι χρησιμοποιούσαν μια πυρωμένη σιδερένια σφραγίδα για να μαρκάρουν στο δέρμα των ζώων ένα σημάδι αναγνωριστικό της ιδιοκτησίας τους.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ “BRANDING”

Το “branding” είναι ένα πλήθος διαδικασιών και δράσεων για το κτίσιμο και την ανάπτυξη της ταυτότητας ενός προϊόντος, μιας επιχείρησης ή μιας υπηρεσίας. Είναι απόλυτα συνδεδεμένο με το marketing μιας επιχείρησης, Το “branding” είναι η στρατηγική της επιχείρησης ενώ με το marketing περιγράφεται η ακολουθία των τακτικών για την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής. Έτσι, τo marketing έπεται από το “branding”.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ “BRAND NAME

Ένα από τα βήματα του “branding” είναι η δημιουργία του εμπορικού σήματος μιας επιχείρησης. Είναι απαραίτητο βήμα για πολλούς λόγους. Οι πιο σημαντικοί είναι οι ακόλουθοι:

  • η επωνυμία δείχνει την ταυτότητα της επιχείρησης, την καθιερώνει στην αγορά και ενισχύει περισσότερο την εικόνα της.
  • Αυξάνεται η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης και ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Μέσω του ονόματος, μπορείς να μιλήσεις στο κοινό για το όραμά σου και το στόχο σου. Δίνεις στους πελάτες ένα επιπλέον κίνητρο να προτιμήσουν το δικό σου κατάστημα και όχι κάποιο άλλο
  • Το brand κάνει περισσότερο αξιόπιστη την επιχείρηση και προσφέρει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους αγοραστές. Σκέψου την δική σου αντίδραση ως καταναλωτής σε ένα μη επώνυμο προϊόν και σε ένα επώνυμο. Ποιο εμπιστεύεσαι περισσότερο να αγοράσεις; Το επώνυμο ή το ανώνυμο; Την ίδια αντίδραση θα έχουν οι πελάτες και για την δική σου επιχείρηση που θα έχει μια σταθερή επαγγελματική εικόνα.
  • Οι πελάτες συνδέονται συναισθηματικά με την επιχείρηση και τα προϊόντα της, κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Αυτό σημαίνει πως οι πελάτες θα επιλέγουν για πάντα το δικό σου προϊόν από κάποιο άλλο.
  • Ένα brand έχει την δυνατότητα να φέρει νέους πελάτες στην επιχείρηση. Φαντάσου έναν πελάτη να αγοράζει ένα όμορφο παλτό από το κατάστημα σου που διαθέτει μια μάρκα. Εάν μείνει ικανοποιημένος θα σε συστήσει σε φίλους ή γνωστούς του. Εάν υπάρχει μια πολύ καλή επωνυμία, γίνονται πιο εύκολα και πιο γρήγορα οι προφορικές συστάσεις.
  • Μία ισχυρή επωνυμία μπορεί να δημιουργήσει και μια ισχυρή διαφημιστική καμπάνια.
ΠΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑ

Τώρα που συνειδητοποίησες πόσο σημαντικό είναι το “brand” για την επιχείρηση σου, έφτασε η στιγμή να δημιουργήσεις την κατάλληλη επωνυμία. Για να το καταφέρεις, πρέπει αρχικά να καταγράψεις τους στόχους που θέλεις να πετύχεις με το brand name. Έπειτα προσδιόρισε την ταυτότητα της επιχείρησης, απαντώντας στις εξής ερωτήσεις:

  • Ποιο είναι το όραμα της επιχείρησης;
  • Ποια είναι η αποστολή της και ποιες οι αξίες της; Σε ένα μεγάλο λευκό χαρτί, γράψε επίθετα που περιγράφουν τα προϊόντα που πουλάει η επιχείρηση, και τις υπηρεσίες που προσφέρεις. Γράψε, επίσης, λέξεις που συνδέονται με το αντικείμενο του καταστήματος ή το πώς θέλεις να νιώθουν οι πελάτες όταν σκέφτονται την επιχείρησή σου.
ΔΙΑΛΕΞΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΤΥΠΟ “BRAND NAME

Διάλεξε τον κατάλληλο τύπο “brand name“. Αυτό χωρίζεται σε εφτά κατηγορίες:

  • Περιγραφικά: Είναι τα ονόματα που αποκαλύπτουν με τι ασχολείται η επιχείρηση. Δεν είναι αρκετά πρωτότυπα και μειονεκτούν γιατί στο μέλλον δεν μπορούν να αλλάξουν ή να επεκτείνουν το αντικείμενο ενασχόλησης της επιχείρησης. Επιλέγονται συνήθως από ιδιοκτήτες μίνι μάρκετ.
  • Αλληγορικά: Βασίζονται κυρίως σε εικόνες και εμπειρίες, είναι περισσότερο δημιουργικά και ξεχωρίζουν περισσότερο από άλλα. Λόγου χάρη, ένα τέτοιο αλληγορικό όνομα, είναι το όνομα της εταιρείας αθλητικών ειδών Nike.
  • Εφευρημένα: Εάν δεν μπορείς να βρεις το ιδανικό για την επιχείρησή σου, brand, μπορείς να εφεύρεις ένα νέο. Συνήθως έχουν ελληνικές ή λατινικές ρίζες και υπάρχουν πολλές δυνατότητες για να δημιουργήσεις το δικό σου όνομα.
  • Λεκτικά: Διάφορες σύνθετες λέξεις, αναγραμματισμοί, ξένες λέξεις κλπ. Αποτελούν τα πιο συνηθισμένα brand names γι αυτό και μειονεκτούν γιατί δεν μπορούν εύκολα να παραμείνουν στο μυαλό ενός καταναλωτή.
  • Ακρωνύμια: Είναι τα ονόματα που αποτελούνται από αρχικά άλλων λέξεων. Δεν είναι καθόλου δημιουργικά και δεν μπορούν να απομνημονευτούν εύκολα.
  • Γεωγραφικά: Είναι τα ονόματα που έχουν τοπωνύμιο και είναι ιδανικά για μια επιχείρηση που συνδέεται με τον τόπο της. Αλλά δεν μπορούν να επεκταθούν εκτός έδρας.
  • Ονόματα ιδρυτών: Αυτά τα brand names ήταν πολύ διαδεδομένα στο παρελθόν, μα όχι τώρα.
ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ “BRAND NAME

Μόλις καταλήξεις σε μια λίστα ονομάτων, άρχισε τις δοκιμές μέχρι να έχεις μία επιτυχημένη επωνυμία. Θυμήσου πως για να θεωρηθεί επιτυχημένο ένα “brand name πρέπει να είναι:

  • πρωτότυπο,
  • διαχρονικό: Μη επιλέξεις ένα όνομα γιατί είναι στην μόδα αυτή την εποχή. Όταν αλλάξει η εποχή θα θεωρηθεί ξεπερασμένο και κανείς δεν θα το προτιμήσει.
  • Μοναδικό,
  • εύκολο για να απομνημονευτεί και
  • να μεταφραστεί.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ

Όταν καταλήξεις στο “brand name” της επιχείρησης, μοιράσου το με τους υπαλλήλους. Αυτοί είναι οι πρώτες “πελάτες” που πρέπει να κερδίσεις. Εάν ενθουσιαστούν με την επωνυμία, σημαίνει πως έκανες καλή δουλειά. Επίσης, θα βοηθήσουν να διαδοθεί πιο εύκολα και πιο γρήγορα το “brand”.

Συνοψίζοντας, με το “branding”, μια επιχείρηση ανεξαρτήτου μεγέθους, μπορεί να αυξήσει άμεσα τα έσοδα της. Αλλά χρειάζεται να προσπαθείς συνέχεια για να δεις θετικά αποτελέσματα.

Cart

Καλάθι