10 tips για καλύτερη επικοινωνία στη εργασία | jobstoday.gr

10 tips για καλύτερη επικοινωνία στη εργασία

10 tips για καλύτερη επικοινωνία στη εργασία

By 26/06/2020 Tips

Η επικοινωνία έχει σημαντικό ρόλο στη προσωπική μα και στην επαγγελματική μας ζωή. Για κάποιους είναι εύκολο να μεταφέρουν τα μηνύματα που θέλουν, μέσα στο εργασιακό χώρο. Κάποιοι άλλοι, ίσως δυσκολεύονται περισσότερο. Μήπως ανήκεις στην δεύτερη κατηγορία; Πρέπει να επικοινωνήσεις με την ομάδα σου για ένα νέο project της εταιρείας; Φοβάσαι πως δεν θα τα καταφέρεις; Παρακάτω παρουσιάζονται, δέκα συμβουλές για να επικοινωνείς πιο αποτελεσματικά στο γραφείο.

ΓΙΝΕ ΚΑΛΟΣ ΑΚΡΟΑΤΗΣ

Για να γίνεις περισσότερο επικοινωνιακός, μάθε να ακούς προσεκτικά. Είναι το πρώτο βήμα που χρειάζεσαι για να εξελίξεις την δεξιότητα της επικοινωνίας. Πριν απαντήσεις, σιγουρέψου πως έχεις καταλάβει όσα λέει ο συνάδερφος. Πρόσεξε μη κάνεις κάποιο από τα συνηθισμένα λάθη. Πολλοί από εμάς, είμαστε απρόσεκτοι ως ακροατές. Διακόπτουμε συνέχεια τον ομιλητή. Ή προετοιμαζόμαστε να απαντήσουμε χωρίς να ξέρουμε τι θα πει εκείνος αργότερα.

ΔΕΙΞΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Μόλις ακούσεις τον ομιλητή, επανέλαβε συνοπτικά όσα είπε. Αυτό δείχνει στον άλλον, ότι έγινε κατανοητός αλλά και ότι σε ενδιέφεραν πραγματικά όσα ειπώθηκαν. Στην απάντηση που θα δώσεις, συμπεριέλαβε και τα δικά του λόγια. Έπειτα, απέφυγε το multitasking καθώς επικοινωνείς με τους συναδέρφους. Είναι άσχημο να γράφεις στον υπολογιστή ή να ελέγχεις διάφορα έγγραφα, όταν συζητάς μαζί τους. Αφιέρωσε χρόνο για την συζήτηση.

ΚΑΝΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Μη φοβηθείς να κάνεις ερωτήσεις στο άλλο άτομο. Θα σε βοηθήσουν να συλλέξεις περισσότερες πληροφορίες και θα κατανοήσεις καλύτερα την συζήτηση. Όμως, πρόσεξε οι ερωτήσεις που θέτεις να σχετίζονται με αυτά που λέγονται. Μη αλλάξεις ξαφνικά το θέμα γιατί θα ενοχληθεί ο συνομιλητής.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ

Πρόσεξε την γλώσσα του σώματός σου καθώς συζητάς με την ομάδα.  Θυμήσου πως τα λόγια μεταφέρουν μόνο το ένα μέρος του μηνύματος. Οι κινήσεις του σώματος μεταφέρουν το άλλο μέρος. Για να μεταφέρεις πιο άμεσα, αυτό που θέλεις, κράτησε χαλαρή στάση στο σώμα. Η έκφραση του προσώπου, επίσης, πρέπει να είναι χαλαρή. Μη περάσεις τα χέρια πάνω στο στήθος, γιατί υποδηλώνει μία άμυνα. Μη φοβηθείς να χαμογελάσεις. Αυτό είναι ανθρώπινο και προσφέρει ένα πιο φιλικό τόνο στην συζήτηση.

ΧΤΙΣΕ ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ

Προσπάθησε να χτίσεις μία σχέση εμπιστοσύνης με τους συναδέρφους. Αυτό θα σε βοηθήσει να επικοινωνείς καλύτερα μαζί τους. Έτσι, φρόντισε κάποιες φορές να συζητάς με αυτούς κάποιο θέμα της επικαιρότητας. Πρόσεξε μόνο να μη αναφερθείς σε αμφιλεγόμενα θέματα. Φυσικά δεν πρέπει να αρχίσεις το κουτσομπολιό. Πάντα πρέπει να φέρεσαι με επαγγελματισμό.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ

Θυμήσου πως η επικοινωνία για να λειτουργήσει σωστά, θα πρέπει να είναι αμφίδρομη. Έτσι, για να έχει καλύτερα αποτελέσματα η ομάδα σου, φρόντισε να δώσεις “φωνή” και στα υπόλοιπα άτομα της εταιρείας. Στις επαγγελματικές συναντήσεις, επέτρεψε τους να θέσουν τις ερωτήσεις τους ή να κάνουν οποιαδήποτε σχόλια. Επίσης, μπορείς να δημιουργήσεις ένα διαδικτυακό forum, ώστε να μπορούν ανώνυμα να μιλήσουν για οτιδήποτε. Με αυτό το τρόπο, εκείνοι θα “ακούγονται” και εσύ θα γίνεσαι καλύτερος στην δουλειά.

Η ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η σαφήνεια είναι χαρακτηριστικό της καλής επικοινωνίας. Για να γίνεις σαφής, φρόντισε να μεταφέρεις το μήνυμά σου με ελάχιστες λέξεις. Μίλα καθαρά και άμεσα. Για να αποφύγεις να μιλάς πολύ, σκέψου πρώτα τι θέλεις να πεις και μετά μίλα.

ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΣΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ

Φρόντισε να αντιμετωπίζεις διπλωματικά οποιαδήποτε σύγκρουση. Εάν νιώθεις πως κάποιος παρεξήγησε κάτι που άκουσε από σένα, μίλα του αμέσως. Στην περίπτωση που έκανες κάποιο λάθος, μη διστάσεις να το παραδεχτείς και να ενημερώσεις την ομάδα σου. Σε όλους μπορεί να συμβεί και θα είναι χειρότερο, εάν προσπαθήσεις να το κρύψεις,

ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΙΟΥΜΟΡ

Ο σεβασμός είναι επίσης σημαντικό στοιχείο στην επικοινωνία. Σεβάσου τους συναδέρφους στη δουλειά και τις ιδέες τους. Χρησιμοποίησε εκφράσεις όπως “Καταλαβαίνω πως νιώθεις” ή “λυπάμαι πραγματικά” για να δείξεις πως τους σέβεσαι. Κοίτα τους στα μάτια. Καλό είναι να χρησιμοποιείς και τα ονόματα τους.  Μη παραμελείς και το χιούμορ. Αυτό μπορεί να αποφορτίσει μία δύσκολη ή άβολη στιγμή και να επιφέρει την ηρεμία.

ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΣΥΝΑΔΕΡΦΩΝ

Μη ξεχνάς, ακόμα, την δύναμη των θετικών σχολίων. Εάν κάποιος συνάδερφος κάνει σωστά την δουλειά που του ανέθεσες, επιβράβευσε τον. Το να σχολιάζεις θετικά την δουλειά του άλλου, βελτιώνει πολύ την επικοινωνία στον εργασιακό χώρο.

Η επικοινωνία με τους συναδέρφους στο γραφείο, θα βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό, εφόσον ακολουθήσεις τις παραπάνω συμβουλές. Όμως, θυμήσου πως για να αποκτήσεις την δεξιότητα της επικοινωνίας, θα πρέπει συνέχεια να την εξασκείς και να βελτιώνεσαι.

Μαίρη Κάντα

Cart

Καλάθι