Niche marketing: Πώς ωφελεί μία μικρή επιχείρηση
Niche marketing: Πώς ωφελεί μία μικρή επιχείρηση
Κάθε επιχείρηση με διάφορες στρατηγικές marketing προσπαθεί διαρκώς να προωθεί τα προϊόντα της και να κερδίζει νέους πελάτες. Το niche marketing είναι ιδανικό για μικρές επιχειρήσεις που διαθέτουν περιορισμένο οικονομικό προϋπολογισμό. Με το εστιασμένο μάρκετινγκ, όπως αυτό μεταφράζεται στα ελληνικά, ο ιδιοκτήτης μίας εταιρείας επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό και επιχειρεί να διαφημίσει και να πουλήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει.
ΛΙΓΟΤΕΡΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ
Τα οφέλη του niche marketing είναι πολλά για αυτό και το προτιμούν αρκετές επιχειρήσεις. Αρχικά, αν επιλέξετε να εστιάσετε μόνο σε ένα μέρος της αγοράς, θα αντιμετωπίσετε λιγότερο ανταγωνισμό από άλλες μη εστιασμένες εταιρείες. Αν ξεκινήσατε πρόσφατα την επιχείρησή σας, με το στοχευμένο μάρκετινγκ θα αποκτήσετε περισσότερες ευκαιρίες για να κυριαρχήσει στην αγορά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΚΕΡΔΗ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ
Στοχεύοντας με το niche marketing σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, η επιχείρησή σας θα έχει πιο αυξημένα κέρδη. Σκεφτείτε: πουλάτε κάτι που ο πελάτης ξέρει πως δεν μπορεί να το βρει πουθενά. Συνεπώς, είναι διατεθειμένος να πληρώσει περισσότερα χρήματα. Επιπλέον, το στοχευμένο καταναλωτικό κοινό θα σας βοηθήσει να προχωρήσετε σε εξατομικευμένες ενέργειες μάρκετινγκ και θα έχετε περισσότερα θετικά αποτελέσματα. Έτσι, η εξοικονόμηση χρημάτων από άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ είναι δεδομένη.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ
Άλλο ένα όφελος του niche marketing είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Δεν χρειάζεται να έχετε πολλούς υπαλλήλους να εξυπηρετούν σε καθημερινή βάση ένα τεράστιο αριθμό πελατών. Αν αφοσιωθείτε σε συγκεκριμένο κοινό, θα καλύπτετε και συγκεκριμένες ανάγκες τους. Έτσι θα αποκτήσετε πιστούς πελάτες που θα επιστρέφουν στο κατάστημά σας συνέχεια αλλά και θα σας προτείνουν σε άλλα άτομα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
Πολλές επιχειρήσεις έχουν επιλέξει να εστιάσουν σε συγκεκριμένους πελάτες και έχουν δει θετικά αποτελέσματα. Αν σας τρομάζει η σκέψη να κάνετε και εσείς το ίδιο, παρακάτω παρουσιάζονται μερικά παραδείγματα στόχευσης καταναλωτικού κοινού.
- Αν διαθέτετε μία μικρή βιομηχανία δημιουργίας/μεταποίησης ρούχων, σκεφτείτε την πιθανότητα να εστιάσετε στη δημιουργία ρούχων αποκλειστικά από ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες. Τότε θα σας επισκέπτονται άτομα ευαισθητοποιημένα για το περιβάλλον.
- Αν έχετε ζαχαροπλαστείο εύκολα θα μπορούσατε να εστιάσετε σε πελάτες που απαγορεύεται να φάνε ζάχαρη ή ξηρούς καρπούς εξαιτίας διαφόρων αλλεργιών ή ασθενειών όπως διαβήτη κλπ. Φανταστείτε πόσα άτομα θα σας επισκεφτούν αν πουλάτε γλυκά με υποκατάστατα ζάχαρης, ειδικά γι αυτούς.
- Ή μπορείτε να εστιάσετε στην πώληση αντικειμένων για αριστερόχειρες, όπως έκανε με μεγάλη επιτυχία η εταιρεία “Lefty’s” στο Σαν Φρανσίσκο. Η συγκεκριμένη επιχείρηση πουλά διάφορα αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για αριστερόχειρες όπως μαγειρικά σκεύη, στυλό, τετράδια κλπ. Με αυτό το τρόπο, οι αριστερόχειρες πελάτες νιώθουν πως ανήκουν σε μία ομάδα.
ΠΩΣ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΟΥ ΝΑ ΕΣΤΙΑΣΕΤΕ
Το niche marketing (στοχευμένο μάρκετινγκ) μπορεί να δημιουργηθεί εάν εντοπίσετε τις επιθυμίες και τις ανάγκες των πελατών που προτιμούν την δική σας επιχείρηση και όχι κάποια άλλη. Για να βρείτε σε ποιο τμήμα της αγοράς θα στοχεύσετε και να ξεκινήσετε τις διαφημιστικές ενέργειες υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που μπορούν να σας βοηθήσουν:
- Η τιμή των προϊόντων: Ανάλογα πώς θα κοστολογήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρετε, θα αποκτήσετε και τους ανάλογους πελάτες. Αν οι τιμές είναι πολύ ακριβές, θα απευθύνεστε σε πελάτες που αγαπούν την πολυτέλεια και έχουν την δυνατότητα να την αγοράσουν. Λόγου χάρη, θα μπορούσατε να πουλάτε μόνο πολύ ακριβούς πίνακες ζωγραφικής. Ή αντίστοιχα, θα μπορούσατε να έχετε ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα ρούχα με χαμηλές τιμές.
- Η ποιότητα των προϊόντων,
- Το επάγγελμα των πελατών: Λόγου χάρη, θα μπορούσατε να πουλάτε αποκλειστικά είδη για μάγειρες, μαγείρισσες,
- Η τοποθεσία της επιχείρησης κλπ.
ΠΩΣ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ
Στην συνέχεια, σκεφτείτε τα δικά σας ενδιαφέροντα, σε τι διαφέρει η δική σας επιχείρηση από τις υπόλοιπες, σε τι είστε πραγματικά καλός. Αν για παράδειγμα έχετε ένα κατάστημα πώλησης κοσμημάτων και πρόσφατα ξεκινήσατε να πλέκετε κοσμήματα που τα προτιμούν οι πελάτες, ίσως πρέπει να εστιάσετε στα χειροποίητα κοσμήματα.
ΕΡΕΥΝΗΣΗΤΕ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΗΤΗΣΗ
Μόλις αποφασίσετε πού θέλετε να εστιάσετε, ερευνήστε τον ανταγωνισμό σας και εξετάστε αν υπάρχει ζήτηση στο προϊόν που θέλετε να επικεντρωθείτε. Συνεχίστε την έρευνα του ιδανικού προϊόντος εισάγοντας στην Google λέξεις-κλειδιά σχετικά με αυτό. Με αυτό το τρόπο, θα μάθετε αν ενδιαφέρονται πράγματι και άλλα άτομα να αγοράσουν αυτό που σκέφτεστε να πουλήσετε.
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ
Επίσης, μπορείτε να μπείτε και στην Amazon για να έχετε μία εικόνα για το τι ενδιαφέρεται ο κόσμος να αγοράσει. Παρατηρήστε, ακόμη, τους πελάτες που έρχονται στο φυσικό σας κατάστημα. Ποιο προϊόν σας επιθυμούν να αγοράσουν πιο συχνά; Προσεγγίστε τους ευγενικά και ρωτήστε τα ενδιαφέροντα τους και πιθανότατα θα ανακαλύψετε σε ποιο κοινό πρέπει να στραφείτε.
Τέλος, για ένα αποτελεσματικό niche marketing, χρειάζεται να επιλέξετε με προσοχή σε ποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης θα διαφημίσετε την επιχείρηση σας. Λόγου χάρη, αν αποφασίσετε να στοχεύσετε σε νεανικό κοινό, ιδανικότερο μέσο θα είναι το ΤΙΚ ΤΟΚ. .