Μικρή επιχείρηση: Είναι δύσκολο να δημιουργηθεί;
Μικρή επιχείρηση: Είναι δύσκολο να δημιουργηθεί;
Πόσο δύσκολο είναι σήμερα κάποιος να αποφασίσει να δημιουργήσει την δική του μικρή επιχείρηση; Να αντιμετωπίσει με επιτυχία όλες τις δυσκολίες που θα προκύψουν και να συνεχίσει αυτή να αποφέρει κέρδη; Επικοινωνήσαμε με τον κ. Δημήτρη Κωστίκο, δημιουργό του ‘Made by Skinnies’, ενός νέου e-shop πρωτότυπων χειροποίητων παιχνιδιών για να μας μιλήσει για την απόφασή του να ξεκινήσει αυτό το εγχείρημα. «Πρέπει να παίρνουμε ρίσκα για να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα» ανέφερε ο ίδιος και για να μάθεις όλα όσα συζητήσαμε μαζί του, συνέχισε την ανάγνωση.
Ας ξεκινήσουμε, μαθαίνοντας λίγα πράγματα για εσάς.
Είμαι ο Δημήτρης Κωστίκος και είμαι 23 χρονών. Σπούδασα οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, τα τελευταία χρόνια εργάζομαι ως digital marketer σαν freelancer για επιχειρήσεις στην Θεσσαλονίκη. Επίσης έχω εργαστεί και σε digital marketing agency για ένα χρόνο. Από τον Νοέμβριο του 2021 ξεκίνησα και την δική μου επιχείρηση, το ‘Made by Skinnies’.
Πώς αποφασίσατε να δημιουργήσετε αυτή την επιχείρηση;
Η δημιουργία παιχνιδιών ήταν πάντα κομμάτι της ζωής μου, από μικρός προτιμούσα να φτιάχνω τα δικά μου, παρά να αγοράζω έτοιμα. Ήταν και είναι ένας από τους αγαπημένους μου τρόπους για να εκφράσω την δημιουργικότητά μου. Το ‘Made by Skinnies’ ήταν ανέκαθεν στα μελλοντικά μου σχέδια αλλά δεν πίστευα ότι θα γίνει τόσο σύντομα. Ωστόσο, συνειδητοποίησα ότι κάποιες φορές πρέπει να παίρνουμε ρίσκα για να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα. Έτσι πήρα την απόφαση να το ξεκινήσω.
Πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι για κάποιον να ξεκινήσει σήμερα στην Ελλάδα μία επιχείρηση;
Θα έλεγα αρκετά δύσκολο από την πλευρά των εξόδων και της γραφειοκρατίας. Θα έπρεπε να προτρέπουμε την δημιουργία νέων επιχειρήσεων και όχι να την δυσκολεύουμε. Αυτή είναι μια αλλαγή που θα ήθελα να δω στην Ελλάδα στα επόμενα χρόνια.
Τι δυσκολίες προσωπικά έχετε συναντήσει από την αρχή αυτής της επιχείρησης έως και σήμερα;
Η μεγαλύτερη δυσκολία για όλες τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να κάνουν κάτι custom είναι οι ποσότητες παραγγελίας. Για παράδειγμα, για να εκτυπώσεις κουτιά με το λογότυπο σου έχεις 2 επιλογές, να τα πληρώσεις ακριβά ή να παραγγείλεις τεράστιες ποσότητες, που είναι ρίσκο όταν ξεκινάς. Από την αρχή ήξερα ότι θέλω τα κουτιά μας να είναι custom όσο κι αν κοστίσει, η εμπειρία του καταναλωτή είναι το 99% αυτού που προσφέρουμε! Θέλω όποιος αγοράζει τα κουτιά μας να μπορεί να τα κάνει συλλογή στο ράφι του και να είναι περήφανος ότι τα έλυσε.
Τι σας κινητοποιεί να συνεχίσετε, στο τέλος μίας δύσκολης ημέρας;
Όταν έχω μια δύσκολη μέρα μπαίνω να διαβάσω κριτικές, σχόλια και μηνύματα που μας στέλνουν οι πελάτες μας, οι skinnies μας όπως τους λέμε. Με γεμίζει απίστευτα πολύ το γεγονός ότι κάτι που σκέφτηκα και έφτιαξα ήταν το δώρο γενεθλίων που διάλεξε κάποιος για τον καλύτερο φίλο του ή το επιτραπέζιο που έπαιξε μια παρέα το βράδυ, πέρασε καλά και ήρθε πιο κοντά.
Τι ακριβώς είναι το ‘Made by Skinnies’;
Το ‘Made by Skinnies’ είναι μία επιχείρηση που δημιουργεί πρωτότυπα χειροποίητα παιχνίδια και μοναδικές διαδραστικές εμπειρίες. Η πρώτη μας κατηγορία προϊόντων είναι τα κουτιά γρίφων που είναι σαν ένα μικρό escape room, ένας γρίφος που πηγάζει από μία θεματική ιστορία που πρέπει να λύσεις με βάση τα στοιχεία που βρίσκονται μέσα και έξω από το κουτί. Πλέον έχουμε επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, όπως τα παιχνίδια στο messenger. Δημιουργήσαμε το Skinny Town, το πρώτο ελληνικό παιχνίδι με chatbot στο Facebook messenger. Και σύντομα θα λανσάρουμε και το πρώτο μας card game, αλλά δεν θα σας κάνω spoilers.
Ποια χαρακτηριστικά του το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα e–shops;
Νομίζω αυτό που μας κάνει να ξεχωρίζουμε είναι ότι όλα μας τα προϊόντα είναι πρωτότυπα και μοναδικά! Συνδυάζουμε το μεράκι και την προσοχή μιας μικρής επιχείρησης αλλά δίνουμε το experience μιας μεγαλύτερης επιχείρησης μέσω του site, του branding, packaging κλπ.
Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείτε για να δημιουργηθεί ένα κουτί γρίφων;
Υπάρχουν δύο πιθανές ροές κατά την κατασκευή ενός γρίφου. Κάποιες φορές βρίσκω πρώτα την ιστορία που θέλω να πω και μετά κατασκευάζω τον γρίφο γύρω από αυτή και κάποιες φορές το αντίθετο, βρίσκω την ιστορία που θα κολλήσει στον γρίφο. Οπότε καταλαβαίνετε ότι το πιο σημαντικό κομμάτι είναι το brainstorming για να καταλήξουμε στις ιδέες. Μετά φυσικά έρχεται το τεχνικό κομμάτι που περιλαμβάνει τα αντικείμενα που θα χρειαστεί το κάθε κουτί, το packaging κλπ. Τέλος, το marketing κομμάτι με το concept της φωτογράφισης, το χρώμα, το όνομα και το σήμα του κουτιού.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Γενικά δεν θέλω να αποκαλύπτω τα επόμενα βήματά μας ώστε να είναι μια όμορφη έκπληξη όταν συμβούν! Το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι στόχος μου είναι το Made by Skinnies να αποτελέσει μια πηγή έμπνευσης για μικρούς και μεγάλους στην Ελλάδα και στο κόσμο να χρησιμοποιούν τον χρόνο τους δημιουργικά!