Κακή απόδοση εργαζομένου: Διαχειρίσου την σωστά
Κακή απόδοση εργαζομένου: Διαχειρίσου την σωστά
Οι καλές αποδόσεις των εργαζομένων σε μία επιχείρηση, μπορούν να την οδηγήσουν στην επιτυχία. Αντίστροφα, η άσχημη απόδοση ενός υπαλλήλου, μπορεί να φέρει καταστροφικά αποτελέσματα. Ο ρόλος του διευθυντή ή του εργοδότη είναι να αξιολογεί τακτικά τους υπαλλήλους και να αντιμετωπίζει δραστικά μια κακή απόδοση στην εργασία. Υπάρχουν μερικά βήματα που ακολουθεί ο κάθε διευθυντής για να διαχειριστεί επιτυχημένα μία τέτοια περίπτωση. Θα τα μάθεις, εάν συνεχίσεις το διάβασμα του παρακάτω κειμένου.
ΠΩΣ ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ Η ΧΑΜΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΝΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ
Αρχικά, η χαμηλή απόδοση ενός υπαλλήλου φανερώνει την αδυναμία του να κάνει σωστά την δουλειά και εκδηλώνεται με αρκετούς τρόπους. Έτσι, ο εργαζόμενος με κακή απόδοση, δεν μπορεί να εκπληρώσει τις προσδοκίες του ρόλου του στον εργασιακό χώρο, αποτυγχάνει στην ολοκλήρωση του project που του έχει ανατεθεί, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρόνο και κάνει επαναλαμβανόμενα λάθη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ
Ως διευθυντής, χρειάζεται να παρατηρήσεις για αρκετά μεγάλο διάστημα τον εργαζόμενο, ώστε να αποκτήσεις μία σωστή εικόνα της απόδοσής του. Αναρωτήσου σε ποιους τομείς χρειάζεται βελτίωση και σημείωσε τους. Πριν να μιλήσεις μαζί με το συγκεκριμένο εργαζόμενο, σκέψου αν πράγματι έχεις ενημερώσει σωστά όλους τους υπαλλήλους για το τι πρέπει να κάνουν στο χώρο της εργασίας. Επίσης, σκέψου αν έχεις εξηγήσει με κατανοητό τρόπο τις επιπτώσεις μιας κακής απόδοσης.
ΠΟΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ Η ΧΑΜΗΛΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ
Ακόμα, πρόσεξε μήπως η χαμηλή απόδοση του εργαζομένου εμφανίστηκε ξαφνικά ή αν υπήρχε από την έναρξη της συνεργασίας με το συγκεκριμένο άτομο. Η ξαφνική κακή απόδοση, μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Ίσως ένα άσχημο διαζύγιο, μια μετακόμιση, μια σοβαρή ασθένεια ή ένας ξαφνικός θάνατος ενός συγγενή, είναι οι αιτίες της μειωμένης απόδοσης του στην δουλειά.
ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥ
Όταν συγκεντρώσεις αρκετά αποδεικτικά στοιχεία που δείχνουν την κακή απόδοση, αποφάσισε να μιλήσεις μαζί του. Θα είναι, πιθανότατα, μια αρκετά δύσκολη συζήτηση, αλλά δεν πρέπει να την αναβάλλεις, ούτε να την καθυστερείς. Ζήτα από τον υπάλληλο να βρεθείτε στο γραφείο σου για να μιλήσετε ιδιωτικά. Μη ξεκινήσεις την συζήτηση, προβάλλοντας όλα τα αρνητικά που έχεις καταγράψει στο σημειωματάριο σου. Εάν ξεκινήσεις με αυτό το τρόπο, ο υπάλληλος θα νιώσει πολύ άσχημα και ίσως νιώσει πως του επιτίθεσαι άδικα. Στόχος σου, δεν είναι να τον καταρρακώσεις ψυχολογικά, αλλά να τον βοηθήσεις να αποδώσει καλύτερα στην εργασία.
ΑΝΕΦΕΡΕ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΕΞΕΦΡΑΣΕ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΣΟΥ
Για αυτό το λόγο, ξεκίνα με τα θετικά σημεία της εργασίας που κάνει. Θα μπορούσες, για παράδειγμα, να αναφέρεις πως έρχεται πάντα πρώτος στο γραφείο κάθε πρωί ή πως φέρεται συνέχεια πολύ ευγενικά με τους πελάτες. Στην συνέχεια, ζήτα την δική του γνώμη για την απόδοση του στην εργασία. Ανάλογα με την απάντηση που θα σου δώσει, εξέφρασε τις ανησυχίες σου για την δουλειά που κάνει. Θυμήσου να είσαι ξεκάθαρος και συγκεκριμένος, αποφεύγοντας γενικές δηλώσεις. Μη πεις δηλαδή, “Δεν τα πηγαίνεις πολύ καλά στην δουλειά”, αλλά πες “Δυσκολεύεσαι στο να παραδίδεις το κάθε έργο που διαχειρίζεσαι, στην ώρα που το χρειάζομαι”.
ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΥΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ
Έπειτα, δείξε στον υπάλληλο πως θέλεις να τον βοηθήσεις πραγματικά και πως η συζήτηση που πραγματοποιείτε δεν έχει “τιμωρητικό” χαρακτήρα, αλλά “συμβουλευτικό”. Μαζί προσπαθήστε να βρείτε την αιτία του προβλήματος και πιθανούς τρόπους για να το επιλύσετε. Εάν ο εργαζόμενος αντιμετωπίζει προβλήματα στη προσωπική του ζωή, προέτρεψε τον να ζητήσει βοήθεια από έναν ειδικό, για να επικεντρωθεί στην πορεία, περισσότερο στην εργασία του. Εάν το πρόβλημα εντοπιστεί στην έλλειψη καθοδήγησης, καθοδήγησε τον περισσότερο ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του.
ΣΧΕΔΙΑΣΤΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Ύστερα, βεβαιώσου πως και ο εργαζόμενος θέλει να βελτιώσει την απόδοσή του στην δουλειά. Εάν το επιθυμεί, σχεδιάστε μαζί ένα χρονοδιάγραμμα που πρέπει να ακολουθήσει για να καλυτερεύσει η εργασία του. Σιγουρέψου πως έχει καταλάβει πλήρως τις προσδοκίες σου, τα μέτρα που πρέπει να πάρει αλλά και τις συνέπειες που θα υπάρξουν αν εξακολουθεί να έχει κακή απόδοση. Υπενθύμισε του, επίσης, πόσο σημαντική είναι η δουλειά του και ο ρόλος του μέσα στην επιχείρηση. Θα του δώσεις ένα επιπλέον κίνητρο, για να προσπαθήσει περισσότερο.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ ΕΝΘΑΡΡΥΝΕ ΤΟΝ
Μετά την συζήτηση μαζί του, συνέχισε να παρακολουθείς διακριτικά την πρόοδο του. Όταν πηγαίνει καλά, ενθάρρυνε τον με διάφορα θετικά σχόλια. Μη ξεχάσεις να ζητήσεις μια δεύτερη συνάντηση για να συζητήσετε μαζί την πρόοδο που έχει κάνει ο εργαζόμενος. Επιβράβευσε τον, εάν έχει αλλάξει προς το καλύτερο, η απόδοση του. Αλλά αν παρατηρήσεις απροθυμία να αυξήσει τα επίπεδα της απόδοσης του, θα χρειαστεί να ακολουθήσεις όσα ορίζει η πολιτική της επιχείρησης.
Συνοψίζοντας, η άσχημη απόδοση ενός εργαζομένου είναι επιβλαβής για την επιχείρηση. Αν ακολουθήσεις τα παραπάνω βήματα, θα την αντιμετωπίσεις άμεσα και αποτελεσματικά.