Επιχείρηση & πελάτες με αναπηρία: Tips βελτίωσης | jobstoday.gr

Επιχείρηση & πελάτες με αναπηρία: Tips βελτίωσης

Φαντάσου σε περίοδο μεγάλων εκπτώσεων να επιθυμείς να αγοράσεις κάτι σε ένα κατάστημα, αλλά να μη μπορείς να μπεις σε αυτό, γιατί χρησιμοποιείς αναπηρικό αμαξίδιο. Πώς θα ένιωθες σε αυτή την περίπτωση; Ως ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης οφείλεις να εξυπηρετείς χωρίς κανένα περιορισμό όλους τους πελάτες σου. Οι ακόλουθες συμβουλές θα σε βοηθήσουν να κάνεις πιο προσιτή την επιχείρηση σου προς τους πελάτες με αναπηρία.

ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Αρχικά, φρόντισε οι χώροι στάθμευσης των ατόμων με αναπηρία να βρίσκονται κοντά στην είσοδο του καταστήματος και το πλάτος των πορτών να είναι αρκετά μεγάλο ώστε να βοηθά τους χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου. Αφαίρεσε οποιαδήποτε εμπόδια και σκαλοπάτια υπάρχουν από το πάρκινγκ μέχρι και την είσοδο της επιχείρησης. Χρησιμοποίησε ράμπα μόνιμη ή αφαιρούμενη για να εισέρχονται άτομα με αναπηρικό αμαξίδιο.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΕ ΜΕ ΧΡΩΜΑ ΤΙΣ ΓΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ

Εάν το κατάστημα διαθέτει γωνίες ή σκαλοπάτια, φρόντισε να τα επισημάνεις με χρωματικό υλικό ώστε να μπορεί ο κάθε πελάτης με αναπηρία να το αντιληφθεί εύκολα. Επίσης, φρόντισε να μπορούν οι πελάτες να ανοίγουν εύκολα την πόρτα του καταστήματος. Αρκετές φορές τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα δυσκολεύονται στο άνοιγμα μιας βαριάς πόρτας. Πρόσθεσε ένα “κουμπί” στην πόρτα να το πατούν και να ανοίγει αυτόματα.

ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΣΤΑ ΖΩΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ

Επέτρεψε στα ζώα θεραπείας να εισέλθουν μαζί με τον ιδιοκτήτη τους στο κατάστημα. Αν χρειαστεί, απέτρεψε από άλλους πελάτες να ενοχλούν το ζώο κατά την διάρκεια της παρουσίας του στο κατάστημα. Θυμήσου πως εκείνη την στιγμή ο σκύλος θεραπείας, εργάζεται ως βοηθός του ατόμου με αναπηρία.

ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΙΑΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΚΟΥΜΠΙΑ ΑΦΗΣ

Οι πελάτες με περιορισμένη όραση θα βοηθηθούν πολύ, εάν εγκαταστήσεις στο ταμείο κουμπιά αφής. Αυτά τους επιτρέπουν να εισάγουν το pin τους, εάν χρησιμοποιούν κάρτα, χωρίς να χρειαστούν βοήθεια από κάποιο άλλο άτομο. Επιπλέον, οι διάδρομοι πρέπει να είναι αρκετά μεγάλοι και να μη υπάρχουν πεταμένα κουτιά ή άλλα εμπόδια που εμποδίζουν την πρόσβαση σε κάποιο πελάτη σε αναπηρικό αμαξίδιο ή με μειωμένη όραση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Εκπαίδευσε τους υπαλλήλους για το πώς θα εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες με αναπηρία. Εάν είναι εφικτό, πρότεινε στους εργαζομένους να μάθουν βασικές λέξεις στην νοηματική γλώσσα για τους κωφούς πελάτες. Οποιοδήποτε έγγραφο απευθύνεται σε πελάτες, φρόντισε να είναι διαθέσιμο σε όλες τις μορφές, δηλαδή ένα γραπτό κείμενο εκτύπωσε το σε γραφή Braille και χρησιμοποίησε υπότιτλους σε ένα οπτικό υλικό.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΣΟΥ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ

Επιπρόσθετα, βεβαιώσου πως οι υπάλληλοι και εσύ συμπεριφέρεστε με σεβασμό προς τους πελάτες με αναπηρία. Υπενθύμισε τους να είναι ευγενικοί και υπομονετικοί. Εάν ένας πελάτης με αναπηρία επισκεφτεί το κατάστημα ,μαζί με ένα άλλο άτομο, μη αγνοήσεις εσύ ή κάποιος υπάλληλος σου το συγκεκριμένο πελάτη για  να μιλήσεις με το άτομο που το συνοδεύει. Είναι αγενές. Απευθύνσου μόνο στο πελάτη.

ΜΗΝ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΠΕΛΑΤΗ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙ

Μην επιμείνεις να βοηθήσεις κάποιο πελάτη με αναπηρία, εάν δεν το επιθυμεί εκείνος. Ρώτησε τον πρώτα. Μη αγγίζεις, ακόμη, το αναπηρικό αμαξίδιο ενός πελάτη με αναπηρία, αν δεν πάρεις πρώτα την άδεια από εκείνον. Θυμήσου, επίσης, να δώσεις επιπλέον χρόνο για κάποιους πελάτες που το χρειάζονται για να κάνουν ή να πουν κάτι. Για παράδειγμα, ένας κωφός ίσως χρειαστεί περισσότερο χρόνο να γράψει στο σημειωματάριο τι θέλει να αγοράσει ή να χρησιμοποιήσει κάποιο λογισμικό φωνητικής επικοινωνίας.

ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ E-SHOP

Στην συνέχεια, εάν διαθέτεις και eshop, φρόντισε να είναι και αυτό προσβάσιμο στους χρήστες με αναπηρία. Έτσι, επέλεξε την κατάλληλη πλατφόρμα δημιουργίας eshop που υποστηρίζει την προσβασιμότητα. Το πιο δημοφιλές και κατάλληλο γι αυτό το σκοπό είναι το wordpress καθώς έχει λογισμικό ανοιχτού κώδικα.

ΦΙΛΙΚΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΞΗ

Έπειτα, σκέψου πως οι χρήστες με διάφορες αναπηρίες για να συνδεθούν στο διαδίκτυο χρησιμοποιούν βοηθητική τεχνολογία, όπως προσαρμοστικά πληκτρολόγια, λογισμικά αναγνώρισης ομιλίας, αναγνώστες οθόνης κλπ. Γι αυτό επέλεξε η πλοήγηση και η διάταξη του eshop να είναι φιλική προς σε αυτές τις βοηθητικές συσκευές.

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

Πρόσεξε ιδιαίτερα τα χρώματα και απέφυγε τα φωτεινά. Η υπερβολική φωτεινότητα, δυσκολεύει τα άτομα με μειωμένη όραση και γίνεται επικίνδυνη σε άτομα που έχουν πολύ υψηλή φωτοευαισθησία. Φρόντισε να υπάρχει μια έντονη αντίθεση χρωμάτων. Οι επισκέπτες του e-shop σου με αχρωματοψία, θα δυσκολευτούν να διαβάσουν το περιεχόμενο του, εάν τα χρώματα μοιάζουν πολύ μεταξύ τους.

ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΒΙΝΤΕΟ

Εάν υπάρχουν βίντεο στο e-shop, επέτρεψε στους χρήστες να τα απενεργοποιήσουν, εάν το θέλουν. Οι εικόνες που αναβοσβήνουν, μπορούν να προκαλέσουν μια επιληπτική κρίση στους επιληπτικούς επισκέπτες. Δίνοντας τους την επιλογή της απενεργοποίησης, θα μπορέσουν να μείνουν περισσότερη ώρα στο διαδικτυακό κατάστημα και ίσως κάνουν κάποια παραγγελία. Επίσης, μη ξεχάσεις να προσθέσεις υπότιτλους για να βοηθήσεις τους κωφούς χρήστες.

Συνοψίζοντας, εάν καταφέρεις να βελτιώσεις την προσβασιμότητα της επιχείρησης για όλους,  θα αποκτήσεις χαρούμενους και πιστούς πελάτες.

Job Quick Search

Cart

Καλάθι

Κοινοποίηση