Έκανε λάθος το αφεντικό; Πώς να του το πεις | jobstoday.gr

Έκανε λάθος το αφεντικό; Πώς να του το πεις

Έκανε λάθος το αφεντικό; Πώς να του το πεις

Κατά την διάρκεια της εργασίας, συχνά γίνονται κάποια λάθη. Όταν τα λάθη είναι δικά σου, είναι πιο εύκολο να τα παραδεχτείς, να ζητήσεις συγγνώμη και να προσπαθήσεις να τα διορθώσεις. Τι θα συμβεί εάν το αφεντικό χειριστεί λανθασμένα μία κατάσταση; Πολλοί εργαζόμενοι σε μία ανάλογη περίπτωση, διστάζουν να το αναφέρουν γιατί φοβούνται την αντίδρασή του. Παρακάτω θα βρεις μερικά tips που θα σε βοηθήσουν να ενημερώσεις πιο εύκολα το αφεντικό για το λάθος που έκανε.

ΣΙΙΓΟΥΡΕΨΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΗΣ

Αρχικά, βεβαιώσου πως πράγματι ενέργησε λανθασμένα ο προϊστάμενος σου. Σε διαφορετική περίπτωση, θα εκτεθείς εάν του πεις για κάτι που δεν έχει συμβεί. Αναζήτησε περισσότερες πληροφορίες και κράτησε γραπτές αποδείξεις για το συγκεκριμένο λάθος. Έπειτα, σκέψου πόσο σημαντικό ήταν αυτό που έκανε. Εάν για παράδειγμα, έπρεπε να στείλει ένα εμπιστευτικό email στον εργαζόμενο του λογιστηρίου και το έστειλε σε σένα, δεν είναι ένα πολύ σοβαρό ατόπημα. Όμως, μία λανθασμένη κίνηση που θα κλόνιζε την εμπιστοσύνη ενός πελάτη με την επιχείρηση, είναι ένας λόγος για να του μιλήσεις άμεσα.

ΕΠΕΛΕΞΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ

Στην συνέχεια, επέλεξε πότε θα μιλήσεις με το αφεντικό σου. Είναι σημαντικό να διαλέξεις την κατάλληλη στιγμή για να κάνεις μια συζήτηση που θα είναι άβολη για εκείνον. Αρκετοί προϊστάμενοι ζητούν από τους υπαλλήλους να επισημάνουν τυχόν ατοπήματα που κάνουν οι ίδιοι. Όμως, ποτέ δεν είναι ευχάριστο για κανέναν να μαθαίνει πως αυτό που έκανε δεν ήταν σωστό. Έτσι, μη προσπαθήσεις να του μιλήσεις μπροστά σε άλλους συναδέρφους, ούτε όταν είναι απασχολημένος. Μίλησε του, όταν βρίσκεται στο γραφείο μόνος. Εάν είναι εφικτό, μη αποκαλύψεις σε άλλα άτομα πως εκείνος έκανε σφάλμα.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝ

Όμως, αν είναι ένα επείγον ζήτημα και δεν υπάρχει το περιθώριο να μιλήσεις ιδιωτικά μαζί του, άρχισε ζητώντας ευγενικά την άδεια να συζητήσεις μαζί του ένα ευαίσθητο ζήτημα. Αυτό θα του δώσει το χρόνο να προετοιμαστεί καλύτερα. Έπειτα, διόρθωσε τον με μία πρόταση και όχι με μία δήλωση. Δηλαδή, μη πεις: “Σκέφτεστε λάθος για αυτό το εγχείρημα…”, ούτε “Αυτό δεν έχει νόημα” αλλά πες: “Μήπως θα ήταν καλύτερα για αυτό το εγχείρημα να κάνετε….;”

ΠΡΟΣΕΞΕ ΤΙΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΛΕΞΗ “ΛΑΘΟΣ”

Οι φράσεις που περιέχουν την λέξη “λάθος” ή άλλα συνώνυμα είναι προβληματικές καθώς ο προϊστάμενος άμεσα θα αμυνθεί. Σκέψου πως ο εγκέφαλος μας δεν θέλει να λαμβάνει πληροφορίες που καταστρέφει την αυτοεκτίμηση ή τις πεποιθήσεις που προϋπάρχουν και το αφεντικό δεν θέλει να νιώσει πως απειλείται από έναν εργαζόμενο. Έπειτα, ο καθένας θέλει λίγο χρόνο να παραδεχτεί πως έκανε ένα σφάλμα και μετά να αποδεχτεί πως ο άλλος έχει δίκιο. Λέγοντας αμέσως “κάνεις λάθος” το αφεντικό σου θα αιφνιδιαστεί και δεν θα προλάβει να συνειδητοποιήσει ποια ήταν η λανθασμένη του ενέργεια.

ΓΡΑΨΕ ΣΕ ΕΝΑ ΧΑΡΤΙ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΣΟΥ

Εάν δεν είναι επείγον και αγχώνεσαι για το πώς θα μιλήσεις με το αφεντικό, γράψε όσα θες να πεις σε ένα τετράδιο. Δεν είναι σωστό βέβαια, να διαβάζεις το χαρτί όταν μιλήσεις με το αφεντικό, αλλά αυτή η καταγραφή των λέξεων θα σε βοηθήσει περισσότερο στην αποστήθιση πριν από την συνάντηση μαζί του. Επίσης, έλεγξε προσεκτικά το κείμενο ώστε να είναι ξεκάθαρο και επαγγελματικό. Διόρθωσε το κείμενο, όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να είναι απόλυτα επαγγελματικό το ύφος του.

ΜΗ ΑΠΟΔΩΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΜΙΑ ΛΥΣΗ

Ακόμα, φρόντισε να μη αποδώσεις ευθύνη στον προϊστάμενο. Λόγου χάρη, μη πεις: “Δεν δώσατε ιδιαίτερη προσοχή, για αυτό συνέβη αυτό” και φυσικά μη πεις “Χάθηκε το έγγραφο γιατί ήσασταν πολύ αφηρημένος τελευταία”. Όταν επισημάνεις την λανθασμένη ενέργεια του αφεντικού, πρότεινε μια λύση για να διορθωθεί. Διαφορετικά, δεν έχει κανένα νόημα η επισήμανση ενός λάθους.

ΣΕΒΑΣΟΥ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΑΦΕΝΤΙΚΟΥ

Μετά το τέλος της συζήτησης, οφείλεις να σεβαστείς οποιαδήποτε απόφαση λάβει το αφεντικό. Δεν είναι βέβαιο πως εκείνος θα παραδεχτεί ότι έκανε λάθος. Εάν σε ακούσει προσεκτικά και το διορθώσει, σημαίνει πως είναι καλός επαγγελματίας. Αν αρνείται να δεχθεί πως είναι λανθασμένος ο τρόπος του, μη επιμείνεις και μη επαναφέρεις ξανά το συγκεκριμένο ζήτημα.

Συνοψίζοντας, μη φοβηθείς να ενημερώσεις το αφεντικό σου, εάν έχει διαπράξει ένα λάθος. Αυτή η ενημέρωση πιθανότατα να αποτρέψει μια μεγάλη καταστροφή στην επιχείρηση.

Cart

Καλάθι