Workmonitor: Ευέλικτο ωράριο θέλουν οι Έλληνες | jobstoday.gr

Workmonitor: Ευέλικτο ωράριο θέλουν οι Έλληνες

Workmonitor: Ευέλικτο ωράριο θέλουν οι Έλληνες

Προτεραιότητα για το 85% των Ελλήνων εργαζομένων είναι το ευέλικτο ωράριο και η ευελιξία στον εργασιακό χώρο για το 79%, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας ‘Workmonitor’ που διεξήγαγε η εταιρεία ‘Randstad’  από την 21η Φεβρουαρίου 2022 μέχρι και την 13η Μαρτίου 2022. Σε αυτή, συμμετείχαν συνολικά 35.000 εργαζόμενοι από 34 χώρες. Στην Ελλάδα συμμετείχαν πάνω από 800 άτομα στην έρευνα.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΡΕΥΝΑ ‘WORKMONITOR’ ΤΗΣ “RANDSTAD

Η συγκεκριμένη έρευνα της “Randstad” με το όνομα “Workmonitor” διεξάγεται κάθε έξι μήνες για να αναδειχθούν οι τάσεις κινητικότητας που υπάρχουν σε διεθνές και σε τοπικό επίπεδο. Έτσι, γίνονται περισσότερο κατανοητές οι συνθήκες που διαμορφώνονται στον εργασιακό χώρο και οι τάσεις που σχηματίζονται από τους ίδιους τους εργαζόμενους. Στην έρευνα καταγράφεται η προσδοκία και η αυτοπεποίθηση των εργαζομένων για την πιθανότητα της μετακίνησής τους σε άλλους εργοδότες μέσα σε διάστημα έξι μηνών.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ

Επίσης, στα αποτελέσματα της ίδιας έρευνας καταγράφονται τα προσωπικά κίνητρα και η ικανοποίηση των εργαζομένων. Το 2003 ήταν η πρώτη χρονιά που πραγματοποιήθηκε το “Workmonitor” στην Ολλανδία. Αυτή την φορά, οι συμμετέχοντες ήταν από 18 έως 67 χρόνων, εργάζονταν σε αμειβόμενη εργασία τουλάχιστον 24 ώρες εβδομαδιαίως και απάντησαν στις ερωτήσεις διαδικτυακά. Οι συνεντεύξεις στην Ελλάδα υλοποιήθηκαν από τη ‘Dynata Survey Sampling International’.

ΝΕΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΨΑΧΝΕΙ ΤΟ 74% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η «Μεγάλη Παραίτηση» που ξεκίνησε μόλις άρχισε η υγειονομική κρίση παγκοσμίως, συνεχίζει να υπάρχει στο χώρο της εργασίας, χωρίς να επιβραδύνεται, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Το 28.4% των εργαζομένων της Gen Z και το 28% των Millennials δήλωσαν πως ψάχνουν να βρουν την επόμενη τους εργασία. Ανοιχτοί σε καινούριες ευκαιρίες απασχόλησης είναι και οι Έλληνες εργαζόμενοι που συμμετείχαν σε ποσοστό 74%.

ΤΟ 62% ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΦΟΣΙΩΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΟΥ

Παρόλα αυτά, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (62%) εργαζομένων δήλωσε πως θα παραμείνει αφοσιωμένο στην επιχείρηση όπου δουλεύει, εάν ο εργοδότης είναι σύμφωνος να ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Οι συμμετέχοντες είναι αισιόδοξοι όσο αφορά την αναζήτηση μίας νέας εργασίας. Και αυτό γιατί το 47% των ερωτηθέντων πιστεύει πως θα βρει σε σύντομο χρονικό διάστημα μία νέα δουλειά, εάν χάσει την τωρινή του.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ ΓΙΑ ΤΟ 59% ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Επιπλέον, από τα στοιχεία του “Workmonitor”  φαίνεται πως μία νέα τάση συνδέει την επαγγελματική με την προσωπική ζωή, εντονότερα στις νέες γενιές. Πιο συγκεκριμένα, το 59% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσε πως προτεραιότητα του είναι η προσωπική ζωή και όχι η επαγγελματική. Το 40% των ερωτηθέντων θα διάλεγε να μη εργαστεί καθόλου εάν η διαβίωση του δεν εξαρτιόνταν από τον μισθό.

ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 95% ΤΩΝ ΕΡΩΤΗΘΕΝΤΩΝ

Η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι ιδιαίτερα σημαντική για το 95% των εργαζομένων, ενώ το 37% των Gen Z και το 34% των Millennials απάντησαν πως θα αποχωρούσαν από την δουλειά που θα επηρέαζε με αρνητικό τρόπο την προσωπική τους ζωή. Συνολικά το 81% των εργαζομένων της Gen Z και των Millennials δήλωσαν πως αποχώρησαν στο παρελθόν από μία δουλειά, γιατί έχασαν την ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και στην επαγγελματική τους ζωή.

ΤΟ 46% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΘΑ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΝ ΕΑΝ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ

Και το 46% των εργαζομένων στην Ελλάδα ανέφερε πως θα επιθυμούσε να παραιτηθεί, εφόσον η δουλειά εμπόδιζε την προσωπική τους ζωή. Το 28% των ατόμων που βρίσκονται στην χώρα μας, δήλωσε πως θα προτιμούσε να χάσει μία θέση εργασίας παρά να είναι δυσαρεστημένος στην δουλειά. Την ίδια άποψη είχαν οι εργαζόμενοι παγκοσμίως σε ποσοστό 33%.

ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΕΤΟΥΣ

Αθροιστικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν το τελευταίο έτος, ισχύουν τα ακόλουθα:

  • Οι Έλληνες εργαζόμενοι της γενιάς “Gen Z’ και ‘Millennials’ θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικό η δουλειά τους να ταιριάζει με τις προσωπικές τους αξίες,
  • Το ποσοστό 52% της ‘Gen Z’ και το ποσοστό 50% των “Millennials” δεν θα εργάζονταν σε μία επιχείρηση που δεν συμφωνούσε με τις περιβαλλοντικές και τις κοινωνικές τους πεποιθήσεις σε αντίθεση με το ποσοστό 40% των “Baby Boomers”.
  • To 42% της γενιάς των “Millenials” και το 53% της “Gen Z δεν θα δούλευαν σε μία εταιρεία που δεν κάνει προσπάθειες για να βελτιωθούν οι δείκτες ενσωμάτωσης της διαφορετικότητας και της ισότητας, συγκριτικά με το 31% της γενιάς των “Baby Boomers”.
ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ 26% ΑΥΞΗΘΗΚΕ Ο ΜΙΣΘΟΣ

Επίσης, στο 26% των εργαζομένων αυξήθηκε ο μισθός, στο 15% των ερωτηθέντων αυξήθηκαν οι παροχές, όπως υγειονομική περίθαλψη κ.α., για το 12% αυξήθηκε η στήριξη για τις οικογένειες τους και το 21% των συμμετεχόντων έλαβε περισσότερες ευκαιρίες επαγγελματικής κατάρτισης.

Τέλος, οι Έλληνες εργαζόμενοι σε ποσοστό 87%, ανεξαρτήτως ηλικίας, δήλωσαν πως η πρόσθετη κατάρτιση είναι πολύ σημαντική για το επαγγελματικό τους μέλλον και προθυμοποιούνται να εξελίξουν τις κοινωνικές και τις τεχνικές τους δεξιότητες, προκειμένου να προωθήσουν περισσότερο την καριέρα τους.

Cart

Καλάθι