Νέα επιχείρηση; Απέφυγε τα 10 συνηθισμένα λάθη
Νέα επιχείρηση; Απέφυγε τα 10 συνηθισμένα λάθη
Για πολλούς ανθρώπους, η δημιουργία της δικής τους επιχείρησης, είναι ένα όνειρο ζωής. Επιθυμούν να πάψουν να είναι υπάλληλοι και να γίνουν αφεντικό του εαυτού τους. Όμως, είναι αρκετά δύσκολο, ένα τέτοιο εγχείρημα. Οι νέοι επιχειρηματίες, λόγω της απειρίας τους, συχνά κάνουν λάθη που μπορούν να αποβούν μοιραία για το κατάστημα τους. Συγκεντρώσαμε τα 10 πιο συνηθισμένα, για να τα αναγνωρίσεις και να τα αποφύγεις.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Το να ξεκινήσεις μια επιχείρηση χωρίς κανένα επιχειρηματικό σχέδιο, είναι το πρώτο συχνό λάθος των νέων επιχειρηματιών. Σύμφωνα με αρκετές έρευνες, πολλοί αποφασίζουν να ασχοληθούν με τις επιχειρήσεις, χωρίς να γνωρίζουν σχεδόν τίποτα για τον επιχειρηματικό κόσμο. Πριν την δημιουργία του καταστήματος, πρέπει να έχεις κάνει έρευνα αγοράς και να έχεις ελέγξει τους ανταγωνιστές σου. Να βρεις σε ποιους ανθρώπους απευθύνονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που πουλάς.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Έπειτα, χωρίς ξεκάθαρους στόχους, η αποτυχία της επιχείρησης, δυστυχώς θα έρθει πολύ σύντομα. Γι΄αυτό το λόγο, θα πρέπει να ακολουθείς πιστά ένα σχεδιάγραμμα. Να δημιουργήσεις μακροπρόθεσμους και βραχυπρόθεσμους στόχους. Να γνωρίζεις σε ποιο στάδιο θα βρίσκεται η επιχείρηση σε έξι μήνες, σε δώδεκα ή σε πέντε χρόνια. Άλλο λάθος που συχνά κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις, είναι πως δεν σχεδιάζουν εγκαίρως τα οικονομικά τους. Πριν ξεκινήσεις, θα πρέπει να γνωρίζεις τα χρήματα που θα διαθέσεις για την επιχείρηση.
ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ
Η σπατάλη του αρχικού κεφαλαίου, είναι άλλο ένα σημαντικό λάθος που γίνεται. Μια νέα επιχείρηση, συνήθως, δεν χρειάζεται υπέρογκα ποσά για να λειτουργήσει. Όμως, οι νέοι ιδιοκτήτες πιστεύουν πως πρέπει να ξοδέψουν πολλά χρήματα για να επιτύχουν. Φρόντισε να αγοράσεις τον εξοπλισμό που χρειάζεσαι, μετά από ενδελεχή έρευνα. Έτσι, θα ξοδέψεις λιγότερα. Μη υποτιμάς και τον μεταχειρισμένο εξοπλισμό. Εάν έχεις καφετέρια, για παράδειγμα, σκέψου να προτιμήσεις μεταχειρισμένες επαγγελματικές συσκευές. Όσο λιγότερα ξοδέψεις, τόσο περισσότερο θα ωφεληθείς.
ΔΕΝ ΖΗΤΑΣ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ
Επιπλέον, φρόντισε να γνωρίσεις καλά τον κλάδο με τον οποίο θα ασχοληθείς. Πολλοί επιχειρηματίες, αγνοούν τον κλάδο με το οποίο ασχολούνται και είναι ένα από τα πιο σοβαρά λάθη. Παρακολούθησε σεμινάρια, πήγαινε σε διάφορες εκδηλώσεις και γνώρισε και άλλους επιχειρηματίες του ίδιου κλάδου. Ζήτα τους συμβουλές. Ένας ιδιοκτήτης, πιστεύει πως είναι ικανός να κάνει τα πάντα μόνος του. Αυτό όμως, είναι μια λανθασμένη κίνηση. Γνώρισε ποια είναι τα όρια σου και επικεντρώσου μόνο στα πράγματα που είσαι πραγματικά καλός. Για αυτά που δεν μπορείς να καταφέρεις, προσέλαβε άλλα άτομα.
ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η υποτίμηση των αγαθών που προσφέρονται, είναι ένα ακόμα μεγάλο λάθος για τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρηματίες, πρέπει να είναι σίγουροι για τις ικανότητές τους και δυναμικοί. Έτσι, δεν θα πρέπει να υποβαθμίζουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πωλούν. Διαφορετικά, ρίχνουν πολύ τις τιμές τους και απογοητεύονται από το τελικό αποτέλεσμα. Για να μη συμβεί αυτό, θα πρέπει να εξερευνήσεις την αγορά και να εντοπίσεις την καλύτερη τιμή για αυτό που πουλάς.
ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ MARKETING
Η αποφυγή της τεχνολογίας αλλά και του marketing, μπορεί να οδηγήσουν μια επιχείρηση στην αποτυχία. Θυμήσου τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας και άσε την να σε βοηθήσει. Μη την φοβάσαι. Αν νιώθεις λιγότερο ικανός να χρησιμοποιήσεις κάποια τεχνολογικά μέσα, ζήτησε βοήθεια από κάποιον ειδικό. Επιπλέον, μη ξεχάσεις και το παραδοσιακό marketing για το καλό της επιχείρησης σου. Έτσι, φρόντισε να μοιράσεις φυλλάδια ή να επικοινωνήσεις με τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς για την καλύτερη προώθηση του καταστήματος σου.
ΜΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΕΠΩΝΥΜΙΑ
Στο marketing, βοηθά πολύ και η σωστή επωνυμία μιας επιχείρησης. Δυστυχώς όμως, πολλοί επιχειρηματίες, δεν έχουν την κατάλληλη επωνυμία. Έτσι, οι πελάτες δυσκολεύονται να αναγνωρίσουν το κατάστημα και να χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης. Για να αποφύγεις αυτό το λάθος, φρόντισε να δημιουργήσεις ένα όμορφο λογότυπο. Η επωνυμία θα πρέπει να έχει χαρακτηριστικά που να θυμίζουν το κατάστημα που διαθέτεις. Συνεργάσου με ένα ειδικό για εξαιρετικό αποτέλεσμα.
ΔΕΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΝΤΑΙ ΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ
Η βιασύνη, πολλές φορές οδηγεί σε λάθη. Πρέπει να το έχεις διαρκώς υπόψη αυτό. Πολλοί νέοι ιδιοκτήτες κάνουν βιαστικές κινήσεις για να ανοίξουν γρήγορα την επιχείρησή τους. Έτσι, δεν συμβουλεύονται κάποιο δικηγόρο για την νομική υπόσταση του εγχειρήματος. Μα ούτε και λογιστή για τις οικονομικές τους υποχρεώσεις. Φέρσου έξυπνα για να αποφύγεις αυτό που κάνουν οι περισσότεροι. Συμβουλέψου νομικούς και λογιστές για να βρεις τον τρόπο που η επιχείρηση θα σου εξασφαλίσει χρήματα.
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΜΗ ΙΚΑΝΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
Άλλο ένα συνηθισμένο λάθος είναι οι κακές προσλήψεις που γίνονται. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή, όταν πρέπει να προσλάβεις ένα υπάλληλο. Βεβαιώσου πως είναι ικανός και ιδανικός για την δουλειά που προσφέρεις. Μη προσλάβεις κάποιον που δεν είσαι 100% σίγουρος για τις δυνατότητες του. Εάν κάνεις κάτι τέτοιο, σκέψου πως θα δημιουργηθούν προβλήματα στην επιχείρηση.
Συνοψίζοντας, μη νιώθεις άσχημα, εάν κάνεις κάποια λάθη. Σε όλους μπορεί να συμβεί. Ακόμα και στους πιο έμπειρους επιχειρηματίες. Όμως, φρόντισε να τα διορθώσεις άμεσα, πριν αυτά οδηγήσουν την επιχείρηση στο χείλος της καταστροφής.