Κανόνες ένδυσης σε μια συνέντευξη εργασίας | jobstoday.gr

Κανόνες ένδυσης σε μια συνέντευξη εργασίας

Κανόνες ένδυσης σε μια συνέντευξη εργασίας

Καθώς πλησιάζει η μέρα της συνέντευξης για δουλειά, μια από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των υποψηφίων, είναι η εμφάνιση. Η ένδυση είναι το πρώτο πράγμα που ο μελλοντικός εργοδότης θα παρατηρήσει. Έτσι, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, για  να κάνετε καλή εντύπωση. Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ντυθείτε κατάλληλα σε μία συνέντευξη εργασίας.

ΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το τι είναι κατάλληλο να φορέσει κάποιος σε μία συνέντευξη εργασίας, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο. Το ντύσιμο εξαρτάται με το είδος της θέσης εργασίας για την οποία πραγματοποιείται η συνέντευξη. Για παράδειγμα, αν αναζητάτε εργασία σε μία τράπεζα, θα πρέπει τα ρούχα σας να δείχνουν σεβασμό και αξιοπιστία στους πελάτες.  Όμως, ένα υπερβολικό ντύσιμο, σε ένα πιο οικείο περιβάλλον, δεν θα είναι ιδανικό και ο εργοδότης θα σας απορρίψει.

ΜΑΘΕΤΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε το μέρος όπου θα γίνει η συνέντευξη, ώστε να γνωρίζετε την κουλτούρα της εταιρείας. Αν δεν έχετε επισκεφτεί το  χώρο εργασίας, πριν από την συνέντευξη, θα πρέπει να κάνετε μια μικρή έρευνα. Με αυτό το τρόπο, θα μάθετε τι πρέπει να φορέσετε. Ζητήστε από κάποιο φίλο ή γνωστό να σας πει πληροφορίες για την εταιρεία. Επίσης, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας για να δείτε φωτογραφίες των εργαζομένων.

ΡΩΤΗΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΝΤΥΣΙΜΑΤΟΣ

Μπορείτε να ρωτήσετε το τμήμα ανθρωπίνου δυναμικού της εταιρείας, σχετικά με τον κώδικα ντυσίματος για να είσαστε προετοιμασμένοι.  Ακόμα, περάστε έξω από την είσοδο του χώρου εργασίας σε ώρες αιχμής για να δείτε τι φορούν εκεί οι εργαζόμενοι.  Αν αμφιβάλλετε, είναι προτιμότερο να ντυθείτε καλύτερα στη συνέντευξη. Είναι πιο εύκολο να αφαιρέσετε ένα σακάκι ή μια γραβάτα, αν θέλετε να φαίνεστε λιγότερο τυπικοί.

ΤΑΙΡΙΑΣΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ  ΜΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ

Το ντύσιμο πρέπει να ταιριάζει στις γραμμές του σώματος και στην ηλικία. Ένα τζιν παντελόνι σε κλασική γραμμή και ένα πουκάμισο, είναι ιδανικά για την θέση της babysitter, της πωλήτριας ή της γραμματέως. Όμως για τις θέσεις εργασίας “υψηλού κύρους” το ιδανικό θα ήταν ένα κοστούμι.

ΚΑΘΑΡΑ ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Τα ρούχα θα πρέπει να είναι καθαρά, φρεσκοσιδερωμένα και να μη είναι φθαρμένα. Επίσης, τα παπούτσια θα πρέπει να είναι καθαρά και άνετα. Είναι προτιμότερο να φορεθούν ουδέτερα χρώματα και όχι έντονα σε μια συνέντευξη εργασίας.  Διακριτικά πρέπει να είναι και τα αξεσουάρ που θα φορέσετε. Εάν είστε γυναίκα, μπορείτε να φορέσετε ένα δαχτυλίδι και ένα βραχιόλι ή διακριτικά σκουλαρίκια. Για τους άνδρες, ένα ρολόι και μια κατάλληλη ζώνη είναι αρκετά. Φροντίστε να φορέσετε ένα ήπιο άρωμα.

Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Αν είστε γυναίκα, μπορείτε  να φορέσετε ή παντελόνι ή φούστα στη συνέντευξη. Επίσης, ένα φόρεμα με ένα μαντήλι είναι καλό για κάθε περίπτωση. Οι μπαλαρίνες και οι χαμηλές γόβες  είναι μια πολύ καλή επιλογή για την συνέντευξη εργασίας. Εκτός από τα ρούχα, πρέπει να προσέξτε  ιδιαίτερα και τα μαλλιά. Δεν επιτρέπονται τα περίτεχνα χτενίσματα. Αν τα μαλλιά είναι κατσαρά, φροντίστε να μη πετάνε προς όλες τις κατευθύνσεις. Μια καλή λύση για τα μακριά μαλλιά, είναι μια γαλλική κοτσίδα ή ένας κότσος. Σε κάθε περίπτωση το χτένισμα πρέπει να είναι κομψό. Το μακιγιάζ σας, δεν θα πρέπει να είναι έντονο.

ΑΣΦΑΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΝΔΥΣΗΣ

Πρέπει να διαλέξετε και το σωστό χρώμα νυχιών. Το γαλλικό μανικιούρ είναι η πιο κατάλληλη επιλογή για τις περισσότερες συνεντεύξεις εργασίας. Επίσης, φροντίστε η τσάντα που θα έχετε μαζί σας, να μη είναι πολύ μεγάλη. Για μια σίγουρη και ασφαλή επιλογή για το ντύσιμο σας, μπορείτε να επιλέξετε τα εξής:

  • Μαύρη pencil skirt
  • Μεταξωτές μπλούζες με γραβάτα
  • Γκρι πουλόβερ
  • Γκρι παλτό
  • Παντελόνι σε αντρική γραμμή
  • Γαλάζιο και λευκό πουκάμισο
  • σακάκια σε χρώματα μαύρο, γκρι, καφέ, άσπρο
ΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΤΩΝ ΑΝΤΡΩΝ

Αν είστε άντρας, για μία επίσημη εμφάνιση, φορέστε ένα κλασικό κοστούμι με σκούρες αποχρώσεις (μπλε, μαύρο ή γκρι).  Συνδυάστε το με πουκάμισα σε μονοχρωματικές αποχρώσεις. Απαραίτητη είναι και η γραβάτα στις ίδιες αποχρώσεις.

ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΤΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ

Για μία ημιεπίσημη εμφάνιση, φορέστε ένα μαύρο ή σκούρο μπλε παντελόνι και ένα πουκάμισο. Μη φορέσετε t-shirts με στάμπες. Προτιμήστε δερμάτινα δετά παπούτσια ή μοκασίνια και αποφύγετε τα αθλητικά. Οι κάλτσες είναι μία μικρή μα σημαντική λεπτομέρεια. Διαλέξτε χρώματα καλτσών που να ταιριάζουν με το ντύσιμό σας και αποφύγετε το λευκό χρώμα.

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΕΤΕ ΣΤΟ ΡΟΛΟΙ ΚΑΙ ΣΤΗ ΖΩΝΗ

Αν φοράτε ρολόι, είναι θετικό στοιχείο καθώς δείχνει στον εργοδότη πως είστε οργανωμένοι και σέβεστε τις προθεσμίες. Όμως, πρέπει να φορέσετε ένα διακριτικό ρολόι. Η ζώνη δεν πρέπει να ξεχωρίζει. Διαλέξτε μια στην ίδια απόχρωση με το παντελόνι σας. Τα μαλλιά σας πρέπει να είναι χτενισμένα, κουρεμένα και λουσμένα.

ΤΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ

Σε μία συνέντευξη εργασίας, πρέπει να αποφύγετε τα εξής:

  • Υπερβολικά μεγάλη τσάντα
  • Έντονα χρώματα
  • Κοντές φούστες και φορέματα με έντονο ντεκολτέ
  • Διχτυωτά καλσόν
  • Αθλητικές φόρμες
  • Εκκεντρικά ρούχα με στρας και περίεργα σχέδια
  • Κοντά παντελόνια και βερμούδες για τους άντρες και σορτσάκια για τις γυναίκες
  • Κάλτσες ή καλσόν με διάφορα σχέδια
  • Φανταχτερές γραβάτες με σχέδια ή με πολύ έντονα χρώματα

Το να νοιώθετε άνετα με αυτά που φοράτε, είναι πολύ σημαντικό στη συνέντευξη.  Η άνεση δημιουργεί αυτοπεποίθηση και δυναμισμό που είναι απαραίτητα στοιχεία για εκείνη την μέρα. Αν ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, δεν θα ανησυχείτε για την εμφάνισή σας.

Cart

Καλάθι