Φιλόλογος ξένης γλώσσας: Γιατί να επιλέξεις το συγκεκριμένο επάγγελμα
Φιλόλογος ξένης γλώσσας: Γιατί να επιλέξεις το συγκεκριμένο επάγγελμα
«Η γλώσσα δεν είναι ένα γενετικό δώρο, αλλά ένα κοινωνικό δώρο.» είχε αναφέρει ο διάσημος Καναδός ψυχογλωσσολόγος Frank Smith, «το να μαθαίνεις μία καινούρια γλώσσα είναι σαν να γίνεσαι μέλος του κλαμπ, της κοινότητας ομιλητών αυτής της γλώσσας». Και πώς θα σου φαινόταν, αν προσέφερες εσύ αυτό το «δώρο» στους ανθρώπους; Αν σκέφτεσαι να ασχοληθείς επαγγελματικά με την διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας, σίγουρα θα σου φανούν χρήσιμα όσα λέει η καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας κ. Έλενα Τζάτσου στο www.jobstoday.gr.
ΤΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΕΝΑΣ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ;
Όταν η κ. Τζάτσου ερωτήθηκε γιατί επέλεξε την γαλλική φιλολογία απάντησε: «Επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το επάγγελμα από την αγάπη μου στη γαλλική γλώσσα και τον τομέα της εκπαίδευσης». Της ζητήσαμε να αναφέρει κάποιες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει τις περισσότερες φορές ένας φιλόλογος γαλλικής γλώσσας και εκείνη ανέφερε: «Οι προκλήσεις είναι αρκετές. Ωστόσο, αυτή που θα ξεχώριζα είναι η εφαρμογή στην πράξη όσων κανείς έχει μάθει σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Γενικά, ενώ η θεωρητική γνώση είναι χρήσιμη, υπάρχει χάσμα μεταξύ της θεωρίας και της πράξης».
Η κ. Έλενα Τζάτσου διδάσκει γαλλικά σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες σε Δημόσια Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης. Έτσι, όταν ρωτήθηκε αν διαφέρει η διδασκαλία μεταξύ ανήλικων και ενήλικων μαθητών απάντησε: «διαφέρει σε κάποιο βαθμό» και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης αν προτιμά να διδάσκει παιδιά ή ενήλικες η απάντηση της ήταν «Μου αρέσουν και τα δύο. Μου αρέσει η εναλλαγή».
κ. ΤΖΑΤΣΟΥ: «ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΓΑΠΑΩ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ»
Σε κάθε επάγγελμα που ασκούμε, υπάρχουν στοιχεία που αγαπάμε περισσότερο μα και λιγότερο. Η απάντηση που η ίδια έδωσε σε παρόμοια ερώτηση ήταν: «Περισσότερο αγαπάω την επαφή και αλληλεπίδρασή μου με τους ανθρώπους καθώς πρόκειται για ένα ανθρωπιστικό επάγγελμα του οποίου κεντρικός άξονας είναι ο άνθρωπος. Αυτό που αγαπώ λιγότερο είναι η ψυχική εξουθένωση σε συνδυασμό με την όχι τόσο καλή οικονομική αμοιβή».
Οι στιγμές στην επαγγελματική καριέρα της κ. Τζάτσου είναι πολλές και όταν της ζητήσαμε να μας πει ποια από αυτές θυμάται εντονότερα, ανέφερε: «Θυμάμαι πολλές στιγμές. Παρόλ΄αυτά, ξεχωρίζω τους αποχωρισμούς-αποχαιρετισμούς και την επίτευξη σημαντικών στόχων (π.χ. απόκτηση διπλώματος, εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κ.α.).
«ΚΡΑΤΑΩ ΤΟΝ ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΜΟΥ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΠΟΥ ΜΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ»
Έπειτα, ρωτήθηκε για το πώς διατηρεί τον ενθουσιασμό της για το αντικείμενο της εργασίας και έδωσε την ακόλουθη απάντηση: «Ασφαλώς, ήταν και είναι επιλογή μου η άσκηση του συγκεκριμένου επαγγέλματος και προσπαθώ με τα χρόνια, παρά τις όποιες δυσκολίες και απογοητεύσεις, να κρατάω τον ενθουσιασμό και το πάθος μου βλέποντας κυρίως τα θετικά που μου προσφέρει. Επίσης, προσπαθώντας συνεχώς να βελτιώνομαι και να εξελίσσω τις γνώσεις και τις δεξιότητες μου».
Της ζητήσαμε, ακόμα, να δώσει την δική της συμβουλή σε έναν τελειόφοιτο μαθητή Λυκείου που επιθυμεί να σπουδάσει Γαλλική Φιλολογία. Εκείνη ανέφερε: «Θα τον ρωτούσα γιατί; (θέλει να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο επάγγελμα). Και θα του έλεγα ‘ναι’ εάν το θέλει πάρα πολύ εξηγώντας του προηγουμένως τα υπέρ και τα κατά». Ενώ όταν την ρωτήσαμε ποιες δεξιότητες θα πρέπει να διαθέτει ένα άτομο για να ασχοληθεί με την διδασκαλία ξένων γλωσσών, απάντησε: «Κατά την γνώμη μου, η βασική δεξιότητα είναι η επικοινωνιακή».
Τέλος, στην ερώτηση: «Πώς φαντάζεστε επαγγελματικά τον εαυτό σας δέκα χρόνια αργότερα» η ίδια ανέφερε τα εξής: «Αγαπητή δασκάλα με ακαδημαϊκή θέση ή θέση στην οποία θα ασχολούμουν με ευρωπαϊκά ή και διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικές πολιτικές». Αν σου αρέσει η ενασχόληση με τις ξένες γλώσσες και θέλεις να μεταδίδεις την γνώση σε άλλους, τόλμησε το και κάνε αυτό το επάγγελμα.. Όπως λέει και μία τσέχικη παροιμία «Ζεις μία νέα ζωή για κάθε νέα γλώσσα που μιλάς. Αν ξέρεις μόνο μία γλώσσα, ζεις μόνο μία ζωή».