Εποχιακή επιχείρηση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις | jobstoday.gr

Εποχιακή επιχείρηση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

Εποχιακή επιχείρηση: Όσα πρέπει να γνωρίζεις

By 15/06/2020 Tips

Σε χώρες, όπως η Ελλάδα, όπου ευδοκιμεί ο τουρισμός, υπάρχουν πολλές εποχιακές επιχειρήσεις. Μερικές λειτουργούν μόνο κάποιους μήνες του χρόνου και ύστερα κλείνουν εντελώς. Άλλα εποχιακά καταστήματα είναι ανοιχτά όλο το χρόνο, αλλά οι περισσότερες πωλήσεις τους γίνονται μόνο μια συγκεκριμένη περίοδο του έτους. Εάν σκέφτεσαι να ανοίξεις την δική σου εποχιακή επιχείρηση, πρέπει να μάθεις τα πλεονεκτήματα της. Επίσης, μερικές μικρές συμβουλές θα σε βοηθήσουν να την διαχειριστείς σωστά.

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

Η εποχιακή επιχείρηση είναι κατάλληλη για τον ιδιοκτήτη που θέλει να έχει ένα άριστο επιχειρηματικό σχεδιασμό. Σε μία επιχείρηση που λειτουργεί μόνο έξι μήνες κάθε έτος, ο ιδιοκτήτης έχει περισσότερο χρόνο να σχεδιάσει διάφορες αλλαγές ή τον προϋπολογισμό του. Ακόμα, την περίοδο που είναι κλειστή, μπορεί να συντηρήσει, να επισκευάσει ή να ανανεώσει τον εξοπλισμό της. Δεν έχει, επίσης, την πίεση της διαχείρισης των καθημερινών λειτουργιών της.

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ MARKETING

Η διαχείριση του marketing, είναι κάτι που προβληματίζει πολλούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Στα εποχικά καταστήματα, όμως, ο ιδιοκτήτης, μπορεί να επικεντρωθεί σε αυτό, χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Το διάστημα που δεν λειτουργεί η επιχείρηση, ο ιδιοκτήτης, μπορεί να δημιουργήσει καταπληκτικές καμπάνιες marketing, προσεγγίζοντας νέους πελάτες. Για παράδειγμα, εάν μία επιχείρηση, προσφέρει στους πελάτες μαθήματα χειμερινών αθλημάτων και λειτουργεί μόνο χειμώνα, η διαφήμιση θα αρχίσει τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο ιδιοκτήτης θα προσκαλέσει κόσμο να κάνουν προ-εγγραφή στο διαδικτυακό τόπο της επιχείρησης. Με αυτό το τρόπο, θα γνωρίζει ήδη τους πελάτες που θα τον επισκεφτούν τον χειμώνα.

Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΕΧΕΙ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΤΟΥ ΖΩΗ

Άλλο θετικό στοιχείο της εποχιακής επιχείρησης, έγκειται στο γεγονός πως παραμένει κλειστή για κάποιους μήνες το χρόνο. Σε αυτό το διάστημα, ο ιδιοκτήτης έχει χρόνο για να ξεκουραστεί, να κάνει ταξίδια, διάφορα χόμπι που τον ευχαριστούν ή να περάσει όμορφες στιγμές με την οικογένεια και τους φίλους του. Επίσης, έχει τον χρόνο για να συναντηθεί και να συνάψει επαγγελματικές σχέσεις με άλλους συναδέρφους του τομέα που ασχολείται. Έτσι, μπορεί να δει το έργο των ανταγωνιστών του, να κάνει νέες συμφωνίες με άλλους προμηθευτές ή να ερευνήσει περισσότερο την αγορά, ώστε να βελτιώσει το κατάστημα του.

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΒΙΑΣΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

Οι ιδιοκτήτες των εποχιακών επιχειρήσεων, μπορούν να προσλάβουν προσωπικό, πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν. Έτσι, έχουν αρκετό χρόνο, να διαλέξουν τους κατάλληλους υπαλλήλους και να τους εκπαιδεύσουν για την εργασία. Επιπλέον, κάποιος που έχει ένα εποχικό κατάστημα, έχει την ευελιξία να κάνει αλλαγές. Για παράδειγμα, εάν έχεις επιλέξει να λειτουργείς το μαγαζί μόνο τις γιορτές των Χριστουγέννων και να πωλείς χριστουγεννιάτικα είδη, εύκολα μπορείς να αλλάξεις εμπόρευμα, μόλις τελειώσουν οι γιορτές. Έτσι, λίγο αργότερα, θα μπορείς, εάν επιθυμείς, να ανοίξεις το κατάστημα μόνο με πασχαλινά είδη.

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΜΙΑ ΕΠΟΧΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Η δημιουργία μιας εποχιακής επιχείρησης, είναι ένα μεγάλο βήμα για τον καθένα. Εάν σκέφτεσαι καιρό να κάνεις αυτό το βήμα, κάνε το. Αλλά προσεκτικά. Αυτά που πρέπει να κάνεις για την έναρξη του εποχιακού καταστήματος, είναι τα ίδια που χρειάζονται σε κάθε επιχείρηση. Έτσι, το πρώτο που χρειάζεται να κάνεις είναι να αποφασίσεις το είδος της επιχείρησης που θέλεις να ανοίξεις.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Στην συνέχεια, είναι σημαντικό να διαλέξεις την κατάλληλη τοποθεσία για το εγχείρημα σου. Όπως είναι λογικό, δεν θα μπορέσεις να ανοίξεις μια επιχείρηση εκμάθησης θαλάσσιων αθλημάτων σε μια ορεινή περιοχή που δεν περιβάλλεται από θάλασσα. Έπειτα, θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Χρειάζεται δηλαδή να σκεφτείς πόσα χρήματα θα διαθέσεις για την επιχείρηση, ποιοι θα είναι οι προμηθευτές σου, τι εξοπλισμό θα χρειαστείς,  πόσα άτομα θα προσλάβεις και πόσα θα είναι τα έσοδα σου την περίοδο λειτουργίας του καταστήματος.

TIPS ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΠΟΥ ΜΕΝΕΙ ΚΛΕΙΣΤΟ ΤΟ ΕΠΟΧΙΑΚΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ

Για να θεωρηθεί επιτυχημένη η εποχιακή σου επιχείρηση, ακόμα και όταν είναι κλειστή, είναι χρήσιμο να ακολουθήσεις τα παρακάτω tips:

  • Κάνε διάφορες προσφορές την περίοδο που παραμένει κλειστή. Η μείωση των τιμών, θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες.
  • Φρόντισε ακόμα να κάνεις εκπτώσεις σε όσους πληρώνουν νωρίτερα. Για παράδειγμα, αν λειτουργείς μια παιδική καλοκαιρινή κατασκήνωση που αρχίζει τον Αύγουστο, πρόσφερε έκπτωση, για αυτούς που εγγραφούν και πληρώσουν μέχρι τις 25 Μαρτίου.
  • Η δημιουργία ενός διαγωνισμού, είναι μια καλή λύση για να προσελκύσεις δυνητικούς πελάτες. Με τον διαγωνισμό θα συλλέξεις τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου των συμμετεχόντων. Έτσι, θα δημιουργήσεις μια λίστα πελατών, όπου θα μπορείς να διαφημίζεις, στην πορεία, την επιχείρηση μέσω email.
  • Φρόντισε να μείνεις σε επαφή με τους πελάτες σου, όλο το χρόνο. Το marketing μέσω τoυ email αλλά και μέσω των social media, θα βοηθήσει την επιχείρηση σου να μη ξεχαστεί από τους πελάτες, όταν είναι κλειστή.
  • Η ύπαρξη μίας ιστοσελίδας είναι απαραίτητη. Οι διαδικτυακές κριτικές θα βοηθήσουν πολύ το κατάστημα σου. Ζήτησε από προηγούμενους πελάτες να δουν την ιστοσελίδα σου και να γράψουν κάποια κριτική.
  • Βρες εναλλακτικές πηγές εισοδήματος. Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των εποχικών επιχειρήσεων, είναι τα μειωμένα έσοδα που έχουν οι ιδιοκτήτες τους. Είναι φυσιολογικό, καθώς λειτουργούν τους μισούς μήνες, από ό,τι οι υπόλοιπες επιχειρήσεις. Έτσι, θα σε ωφελήσει πολύ, εάν έχεις κάποιο εισόδημα, το διάστημα που είναι κλειστό το κατάστημα σου.
  • Την περίοδο που λειτουργεί η επιχείρηση, φρόντισε να αποταμιεύσεις ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. Επίσης, προσπάθησε να μειώσεις τα έξοδα που έχεις.

Ίσως, μία εποχιακή επιχείρηση έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις από κάποια άλλη. Όμως, εάν είσαι αποφασισμένος να πετύχεις ως ιδιοκτήτης μίας τέτοιας επιχείρησης, θα τα καταφέρεις. Τίποτα δεν είναι δύσκολο, εάν προσπαθήσεις και το θέλεις πραγματικά.

Μαίρη Κάντα

Cart

Καλάθι