e-shop: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις
e-shop: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις
Μέσω ΕΣΠΑ, σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα υπάρξει ένα νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης για την δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων του λιανικού εμπορίου. Το ποσό επιχορήγησης γι΄ αυτό το σκοπό θα φτάσει τα 5.000 € ενώ ο προϋπολογισμός συνολικά θα είναι 80 εκατομμύρια ευρώ. Εάν είστε ιδιοκτήτης μίας επιχείρησης και σκέφτεστε να δημιουργήσετε ένα e-shop, παρακάτω αναφέρονται κάποιες στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
ΠΡΟΣΕΓΜΕΝΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Αρχικά, σκεφτείτε την εμφάνιση του ηλεκτρονικού καταστήματος. Παρατηρήστε το κατάστημα που ήδη έχετε: υπάρχει μια περιποιημένη βιτρίνα, τα προϊόντα προς πώληση είναι τοποθετημένα σε σωστά και ευδιάκριτα σημεία και υπάρχουν εργαζόμενοι που βοηθούν τους πελάτες, σωστά; Έτσι ακριβώς θα πρέπει να είναι και το e-shop σας. Δηλαδή, φροντίστε να έχει καλή εμφάνιση και υψηλή ταχύτητα. Σε αντίθετη περίπτωση, οι υποψήφιοι αγοραστές, δεν θα μείνουν για πολύ στο ηλεκτρονικό κατάστημα και δεν θα ολοκληρώσουν την παραγγελία τους. Η αργή “φόρτωση” του περιεχομένου είναι αρνητική για την εικόνα της επιχείρησης.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
Προσέξτε, έπειτα, το λογότυπο του e–shop και το χώρο, αφήνοντας κενά ανάμεσα στα κείμενα. Διατηρήστε το λευκό φόντο στον σχεδιασμό του και χρησιμοποιήστε χρώμα για τους τίτλος και τα γραφικά έτσι ώστε να κατευθύνονται οι αγοραστές στους συνδέσμους. Η παλέτα χρωμάτων που θα διαλέξετε, πρέπει να ταιριάζει με τις αποχρώσεις του λογότυπου. Το e-shop, χρειάζεται να είναι φιλικό με τις κινητές συσκευές.
“ΕΞΥΠΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ”- ΚΑΘΑΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ- ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Μη παραλείψετε την μπάρα της “έξυπνης αναζήτησης“. Εάν οι πελάτες δεν βρουν εύκολα τα προϊόντα που θέλουν, θα εγκαταλείψουν σύντομα το κατάστημα σας, χωρίς να αγοράσουν κάτι. Για κάθε προϊόν που πουλάτε, φροντίστε να υπάρχουν καθαρές φωτογραφίες. Εάν είναι δυνατόν, φωτογραφήστε το προϊόν από όλες τις πλευρές για καλύτερο αποτέλεσμα. Μη παραλείψετε να γράψετε με λεπτομέρειες πληροφορίες για το προϊόν. Ο online πελάτης δεν μπορεί να αγγίξει το προϊόν, να ελέγξει σωστά τις διαστάσεις του ή την υφή του. Στηρίζεται σε σας και στις πληροφορίες που θα του δώσετε για να αποφασίσει σωστά.
ΒΙΝΤΕΟ, ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ
“Ανεβάστε” βίντεο με παρουσίαση των προϊόντων καθώς αυτό προτιμούν οι περισσότεροι online πελάτες. Έτσι, θα αυξηθούν οι επισκέψεις στο ιστότοπο σας και συνάμα οι πωλήσεις. Ζητήστε, επιπλέον, σχόλια από τους ικανοποιημένους πελάτες και τοποθετήστε τα σε εμφανές σημείο του e-shop. Επικοινωνήστε με όλους τους πελάτες σε όλη την διαδικασία της αγοράς. Λόγου χάρη, μόλις ολοκληρώσουν μία αγορά, στείλτε τους ένα ευχαριστήριο email και ενημερώστε τους πότε θα στείλετε την παραγγελία τους. Μπορείτε, ακόμη, να γράψετε μία χειρόγραφη κάρτα και να την στείλετε μαζί με το προϊόν που αγόρασαν ή ένα μικρό δωράκι. Ο πελάτης σίγουρα θα εκτιμήσει αυτή την κίνηση.
ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΕΞΟΔΑ
Για να αυξηθούν οι πωλήσεις, πρέπει να πείσετε τους πιθανούς αγοραστές πως υπάρχει ανάγκη για να αγοραστεί ένα συγκεκριμένο προϊόν. Με μία διαφήμιση θα δώσετε κίνητρα για να γίνει αυτή η αγορά. Για παράδειγμα, μπορείτε να διαφημίσετε προϊόντα περιορισμένης έκδοσης και να τα προσφέρετε σε καλύτερες τιμές. Προσφέρετε, επιπρόσθετα, πολλές επιλογές για την πληρωμή. Αυτό θα αυξήσει άμεσα τις πωλήσεις. Μπορεί η επιχείρησή σας να δέχεται πληρωμές με:
- αντικαταβολή
- κατάθεση στην τράπεζα
- PayPal
- Stripe
- πιστωτική κάρτα . Τα δωρεάν έξοδα μεταφοράς βοηθούν στην αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.
ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Επίσης, μπορείτε να παρέχετε λιγότερες επιλογές προϊόντων. Εάν στο e-shop σας υπάρχει μια πολύ μεγάλη ποικιλία επιλογών, ο δυνητικός αγοραστής ίσως δεν μπορέσει να αποφασίσει τι θέλει και αυτό θα έχει αποτέλεσμα να φύγει από τον ιστότοπο χωρίς τελικά να αγοράσει κάτι. Οι λιγότερες επιλογές βοηθούν τον επισκέπτη να μη αποσυντονιστεί από τον αριθμό των προϊόντων. Έτσι, οργανώστε τα προϊόντα σε πολλές μικρές κατηγορίες. Εάν έχετε δηλαδή, ένα e-shop που εξειδικεύεται στο ηλεκτρολογικό εξοπλισμό, κατηγοριοποιείστε τα φωτιστικά ανάλογα με τον αριθμό των λαμπτήρων (μονόφωτα, πολύφωτα κλπ), την θέση τους στο χώρο (για γραφείο, για κουζίνα, επιτραπέζια, επιδαπέδια κλπ).
ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ
Φροντίστε το e- shop σας να είναι αξιόπιστο και να τοποθετήσετε τα πιστοποιητικά αξιοπιστίας σε εμφανή σημεία ώστε να σας εμπιστευτούν οι πελάτες. Η εγγύηση επιστροφής χρημάτων είναι σημαντική για τους δυνητικούς αγοραστές. Πολλοί επισκέπτες διστάζουν να αγοράσουν κάτι διαδικτυακά για να μη υπάρξει κάποιο πρόβλημα με το προϊόν και δεν μπορούν αργότερα να το επιστρέψουν. Εάν τους εγγυηθείτε πως θα επιστραφούν τα χρήματα, η επιχείρηση αποκτά φερεγγυότητα και ο πελάτης θα αγοράσει πιο εύκολα.
“UP SELLING”
Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις τεχνικές “up–selling” και “cross–selling” για να κινητοποιήσετε τους πελάτες και να δώσουν περισσότερα χρήματα όσο βρίσκονται στο e-shop. Με το “up–selling” προτείνετε στον πελάτη να αγοράσει μια άλλη έκδοση του προϊόντος που έχει τοποθετήσει στο καλάθι των αγορών του. Το προϊόν που θα προτείνετε, πρέπει να είναι παρόμοιο με αυτό που σκοπεύει να πάρει αλλά ακριβότερο. Για να το πετύχετε αυτό, τοποθετήστε στο καλάθι των αγορών ένα τίτλο όπως: “Δείτε τι αγόρασαν άλλοι πελάτες”.
“CROSS SELLING”
Το “cross selling” υπάρχει πολλά χρόνια στις παραδοσιακές πωλήσεις. Με αυτή την τεχνική, προτείνετε στον πελάτη ένα ακόμα προϊόν που μπορεί να συνδυάσει με το προϊόν που έχει στο καλάθι των αγορών του. Εάν για παράδειγμα, έχετε ένα online κοσμηματοπωλείο και ο πελάτης σκοπεύει να αγοράσει ένα ζευγάρι σκουλαρίκια, αναφέρετε του πως αυτά θα ταίριαζαν απόλυτα με ένα κολιέ.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Φυσικά, μη ξεχάσετε όλες τις στρατηγικές του ψηφιακού μάρκετινγκ που θα βοηθήσουν στην αύξηση των πωλήσεων, όπως είναι το email marketing, το video marketing και το marketing στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κλπ). Πρέπει να είστε απόλυτα συνεπείς στις διαφημιστικές καμπάνιες για να έχει επιτυχία το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Ολοκληρώνοντας, εάν ακολουθήσετε όλα τα παραπάνω, θα υπάρξουν αρκετές πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα και οι πελάτες σας θα είναι πολύ ικανοποιημένοι.
Αν επιθυμείτε να φτιάξετε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα πάρτε δωρεάν τη βοήθεια των ειδικών!