Κακή πρώτη εντύπωση στην δουλειά; Διόρθωσε την | jobstoday.gr

Κακή πρώτη εντύπωση στην δουλειά; Διόρθωσε την

Κακή πρώτη εντύπωση στην δουλειά; Διόρθωσε την

Πρώτη εντύπωση, σύμφωνα με την ψυχολογία, είναι η νοητική εικόνα που δημιουργούμε για ένα άτομο όταν το συναντάμε για πρώτη φορά. Μπορεί να επηρεάσει αρκετά οποιαδήποτε σχέση, είτε φιλική είτε επαγγελματική. Σίγουρα κανένας δεν θέλει να δημιουργήσει μια άσχημη εντύπωση στον εργασιακό του χώρο. Αλλά ας μη ψευδόμαστε. Στους περισσότερους έχει συμβεί κάτι τέτοιο. Αρκεί μόνο 1/10 του δευτερολέπτου για να σχηματιστεί μια αρνητική εικόνα για εμάς. Γι αυτό το λόγο, παρακάτω παρουσιάζονται οι περιπτώσεις όπου θα μπορούσες να κάνεις μία κακή εντύπωση στην εργασία και δίνονται tips που θα σε βοηθήσουν να την διορθώσεις.

ΚΑΚΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Αρκετές φορές, ίσως δημιουργήσεις μια άσχημη εντύπωση, χωρίς να το καταλάβεις απόλυτα. Για παράδειγμα, σε μία συνέντευξη εργασίας, πολλοί υποψήφιοι δίνουν μια κακή εικόνα του εαυτού τους στον δυνητικό εργοδότη, κάνοντας τα εξής:

  • Δεν προσέχουν την γλώσσα του σώματος: Μια αδύναμη χειραψία, το “βούλιαγμα” στην καρέκλα την ώρα της συνέντευξης, το αμήχανο κούνημα των ποδιών, δείχνουν στον εργοδότη την έλλειψη αυτοπεποίθησης και ίσως την ακαταλληλότητα του υποψηφίου για την πρόσληψη.
  • Κριτικάρουν προηγούμενα αφεντικά: Ό,τι και αν έχει συμβεί με το προηγούμενο αφεντικό, η άσχημη κριτική την ώρα της συνέντευξης δημιουργεί ένα δυσάρεστο αποτέλεσμα.
  • Απουσιάζει η οπτική επαφή με τον συνεντευξιαστή και
  • διακόπτουν συνεχώς την συζήτηση.
ΑΣΧΗΜΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ

Άλλες φορές, ίσως δημιουργήσεις άσχημη εντύπωση στο νέο προϊστάμενο εάν:

  • καθυστερείς πάντα να φτάσεις στην δουλειά ή στα meetings που πραγματοποιούνται,
  • είναι ακατάστατο το γραφείο σου: Ας είμαστε ειλικρινείς. Οι ακατάστατες στοίβες χαρτιού σε όλο το γραφείο είναι αντιαισθητικές και υποδηλώνουν πως δεν είσαι αρκετά ικανός να ελέγξεις το περιβάλλον γύρω σου. Έτσι, δεν θα είσαι ικανός να λάβεις περισσότερες ευθύνες σε κάποιο project στην δουλειά.
  • δείχνεις υπεροψία ή είσαι πολύ μοναχικός: Δεν είναι καλό να αποξενώνεσαι εντελώς από τους άλλους συναδέρφους. Πολλές φορές, είναι απαραίτητη και πολύτιμη η ομαδική εργασία και επικοινωνία για την ολοκλήρωση ενός project. Έτσι, η συνειδητή απομόνωσή σου, δημιουργεί άσχημη εντύπωση.
ΚΑΚΗ ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟ Ή ΣΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ

Επιπλέον, άσχημη εντύπωση θα δημιουργούσες εάν έκανες ένα βλαβερό σχόλιο ή ένα ενοχλητικό αστείο σε ένα νέο συνάδερφο, έστω και άθελα σου. Εάν χάσεις την ψυχραιμία σου πάνω σε μια διαφωνία με κάποιο συνάδερφο ή αν κάνεις ένα σοβαρό λάθος που επηρεάζει τον συνάδερφο ή το αφεντικό, θα πρέπει να βελτιώσεις την εντύπωση των άλλων για σένα. Κακή πρώτη εντύπωση μπορεί να σχηματίσει και ένας νέος πελάτης για σένα, εάν:

  • αργοπορήσεις στην πρώτη συνάντηση,
  • ξεχάσεις το όνομα του ή
  • χρησιμοποιείς το κινητό σου, όταν συζητάς μαζί του.
ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕ ΠΟΥ ΕΦΤΑΙΞΕΣ

Σε περίπτωση που συνειδητοποίησες πως δεν έχεις δώσει την καλύτερη εντύπωση, μπορείς να διορθώσεις την κατάσταση. Συνειδητοποίησε αρχικά πως μετά την πρώτη εντύπωση, ακολουθεί μια δεύτερη, μια τρίτη κλπ. Απέδειξε πως η πρώτη εντύπωση για σένα ήταν λανθασμένη και διόρθωσε άμεσα την εικόνα σου. Κατάλαβε πού έφταιξες και ζήτα άμεσα συγγνώμη. Να είσαι απόλυτα ειλικρινής, για να γίνει αποδεκτή η συγγνώμη σου.

 ΜΗ ΥΠΕΡΒΑΛΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΝΩΜΗ

Πρόσεξε όμως μη υπερβάλεις με την απολογία σου. Για παράδειγμα, εάν μίλησες απότομα σε κάποιο συνάδερφο την ώρα της εργασίας γιατί ήσουν κουρασμένος, όταν επιστρέψεις στο σπίτι, τηλεφώνησε του ή στείλε του ένα email. Εξήγησε τον λόγο της άσχημης συμπεριφοράς σου. Μετά από αυτό το μήνυμα, ξέχνα ό,τι συνέβη. Μη κάνεις συνέχεια άσχημη αυτοκριτική, ούτε να αναφέρεις ξανά το συγκεκριμένο περιστατικό στον συνάδερφο. Συγχώρεσε τον εαυτό σου και προχώρα παρακάτω.

ΖΗΤΗΣΕ ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙΣ

Ζήτησε, ακόμη, μια ευκαιρία για να επανορθώσεις και φρόντισε να είσαι συνεπής στη συμπεριφορά σου. Μη προσπαθήσεις να αλλάξεις κάτι που είπες ή να δικαιολογηθείς. Ένα άσχημο αστείο, θα παραμείνει άσχημο, όσο και αν προσπαθήσεις να το διορθώσεις. Μη πεις “Μα δεν εννοούσα αυτό” αλλά “με συγχωρείς ήταν πράγματι απαράδεκτο αυτό που είπα”.

 ΖΗΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΨΕ ΣΚΛΗΡΑ

Ζήτα περισσότερες συμβουλές από τους άλλους, πρόσφερε περισσότερη βοήθεια και εργάσου πιο σκληρά. Θα δείξεις πως σε ενδιαφέρει πραγματικά η εργασία, πως σέβεσαι τους συναδέρφους και τον εργοδότη και πως μπορείς να προσφέρεις πολλά. Θυμήσου πως όταν ζητάς συμβουλές από κάποιο άλλο άτομο, δημιουργείται μια πιο στενή σχέση μαζί του. Έτσι, αυτόματα θα διορθωθεί και η όποια αρνητική πρώτη εντύπωση που έδωσες.

ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΡΦΟΥΣ

Ακόμη, εάν ο πελάτης αμφιβάλλει για σένα, λόγω άσχημης εντύπωσης που του έδωσες, ζήτησε από άλλους συναδέρφους να πουν την άποψή τους για σένα. Εάν είσαι πράγματι καλός στην δουλειά σου, δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις καθόλου. Οι ευνοϊκές απόψεις των άλλων, θα απαλύνουν την εντύπωση που εισέπραξε ο πελάτης για σένα.

Συνοψίζοντας, ίσως μοιάζει αδύνατον να αλλάξεις μια άσχημη πρώτη εντύπωση. Μα πρέπει να προσπαθήσεις, για να μη υπάρξουν μελλοντικά προβλήματα στην καριέρα σου ή στην δουλειά σου.

Cart

Καλάθι